۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۲۳
کد خبر: 81373666
T T
۰ نفر
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان: 13 آبان مولود عاشوراست

شهركرد - ايرنا - شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي چهارمحال وبختياري با صدور اطلاعيۀ فراخوان و دعوت عمومي مردم به شركت در اجتماع هاي بزرگ 'عاشوراييان استكبارستيز'، سيزدهم آبان را مولود عاشورا و استكبارجهاني را فرزند يزيد عنوان كرد.

به گزارش ايرنا، در اطلاعيه اين شورا كه روز دوشنبه انتشار يافت با تسليت ايام سوگواري سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين عليه الاسلام و ياران با وفاي ايشان آمده است: يوم‌الله سيزدهم آبان تجلي حقيقي و الگوي امروزي پيام تاريخي و مفاهيم ارزشمند و گرانسنگ حماسۀ عاشوراي حسيني است؛ و استكبار جهاني و آمريكاي جنايتكار فرزند نامشروع جريان هاي طاغوتي و سلطۀ اغواگرايانۀ شياطين است.

اين اطلاعيه افزوده است: امروز استكبار امريكايي همان فرزند ناخلف يزيد است و شناخت يزيد و يزيديان زمانه و مقابله با جور و ظلم و ستم آنان وظيفۀ هر عاشق و پيروي مكتب حسيني است.

در ادامه اين اطلاعيه آمده است: شعار 'مرگ بر امريكا، مرگ بر انگليس، مرگ بر صهيونيسم و اسرائيل و مرگ بر استكبار' امروز همان لعنت بر يزيد و لبيك به نداي جاودان 'هل من ناصر ينصرني' امام حسين (ع) در طول تاريخ است.

در اين اطلاعيه عنوان شده: وجه اشتراك عاشوراي حسيني و يوم الله 13 آبان، روح مبارزه با ظلم و استكبار است كه امسال با روز عاشورا مقارن شده است.

در اين اطلاعيه آمده است: تقارن تاريخي و معنادار يوم‌الله 13 آبان امسال، با روز عاشوراي حسيني و برپايي تجمع‌هاي ضداستكباري ملت عاشورايي ايران اسلامي در اين روز در استان، پاسخي رسا به نداي حق طلبي و آزادگي امام حسين عليه السلام است.

بر اساس اين اطلاعيه مراسم ويژه تظاهرات در شهركرد از ساعت 8:30 صبح عاشورا ، روز سه‌شنبه 13 آبان در ميدان امامزادگان دو خاتون(س)، با سخنراني و مداحي مداحان و ذاكران حسيني برگزار مي‌شود.

همچنين اجتماع‌هاي بزرگ عاشورائيان استكبارستيز در 43 نقطه استان باسردادن شعار هميشگي 'مرگ بر امريكا و مرگ بر اسرائيل' و فرياد 'هيهات منا الذله' در روز عاشورا برگزار مي شود.

/558/