۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۲۷
کد خبر: 81370509
T T
۰ نفر
امام جمعه رشت: امر به معروف و نهی از منكر احیاگر ارزش های اسلامی است

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منكر در اسلام برای حفظ و احیای ارزشهاست كه بی توجهی به این فریضه مهم و الهی می تواند موجب بروز آسیب ها و هنجارهای اجتماعی شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'زین العابدین قربانی' در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت، افزود: امر به معروف و نهی از منكر دارای مراحل متعددی است كه مرحله قلبی و زبانی از مراحل نخست آن است.

وی، با اشاره به حادثه اسید پاشی در اصفهان، بیان كرد: مسلمان، هیچگاه برای امر به معروف و نهی از منكر چشم، جان و هستی مردم را نابود نمی كند.

وی با بیان اینكه این جنایت به طور قطع دسیسه جدید دشمنان انقلاب و اسلام است، تصریح كرد: شفاف سازی این موضوع وظیفه رسانه ها، خطیبان و واعظان است تا دنیا بداند این حادثه توطئه ای برای بدنام كردن اسلام بوده است.

آیت الله قربانی با اشاره به بررسی طرح امر به معروف و نهی از منكر در مجلس شورای اسلامی، افزود: عده ای گمان بردند با تصویب این طرح مردم به خیابانها ریخته و به یكدیگر آسیب می رسانند؛ در حالیكه چنین نیست و تصویب این طرح در حمایت از امر به معروف و نهی از منكر است.

او ادامه داد: آنانی كه مخالف تصویب طرح یادشده هستند نمی خواهند اندیشه های انسانی چون امام حسین(ع) در جامعه حاكم ، و حكم خدا همیشه زنده بماند.

وی در ادامه به مراسم سوگواری ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اشاره كرد و از عزاداران حسینی خواست این آیین را با خرافات و كارهای نامعقول چون قمه زنی و بستن تیغ به زنجیر آلوده نكنند.

آیت الله قربانی افزود: انجام این كارها، شایسته و پسند دین خدا و پیغمبر (ص) نیست؛ و این مسایل سوژه ای علیه اسلام برای استكبار است .

وی، با اشاره به درگذشت آیت الله مهدوی كنی، ایشان را یكی از افرادی خواند كه در روزهای سخت به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی امام راحل را یاری كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در پایان نماز جمعه رشت، نمازگزاران با انجام راهپیمایی با قیام امام حسین(ع) بیعت، و از واجب امر به معروف و نهی از منكر حمایت و مخالفان این فریضه الهی را محكوم كردند .

1881/ 603/530/ 1625
۰ نفر