۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۵
کد خبر: 81370388
T T
۰ نفر
جامعه اسلامی باید از مفاهیم قیام امام حسین (ع ) درس بگیرد

تهران - ایرنا - خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امام حسین (ع ) قیام كرد تا در قبال باج خواهی افراد نالایق بایستد و این درسی برای جوامع اسلامی و آموزه ای غیرقابل تغییر است.

حجت الاسلام والمسلمین كاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه اول نماز جمعه فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین ( ع ) را تسلیت گفت و افزود: حكومت اگر پویا و جوشش داشته باشد می تواند جریان پیدا كند و همه ناپاكی ها را پاك كند اما اگر چشمه خودش گند باشد یا زلال نباشد و یا اطرافیانش گند باشند، مشاورانش سكولار باشند، حكومت هم به گند كشیده می شود و قدرت سازندگی در جامعه وجود نخواهدداشت.

وی افزود: بر امت حسینی واجب است كه در صورتی كه احساس كرد حكومتی صلاحیت خود را از دست داده و نماد دین را نادیده می‌گیرد، برعلیه آن قیام كند .

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینكه زندگی در محیط آلوده درست نیست و نباید فضای آلوده و دارای ظلم را تحمل كرد، افزود: امام حسین(ع) فضای آلوده را تحمل نكرد؛ چون هر گاه حكومت فاسد شد، مردم نیز فاسد می‌شوند.

وی افزود: مردم ما در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند كه با خدا معامله می كنند؛ در فتنه های 78 و 88 نیز نشان دادند كه كوتاه نمی آیند، مقاومت می كنند و هم اینكه امروز در مسایل هسته ای و مسایل دیگر نه تسلیم پذیرند و نه راه گریز دارند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: امام حسین (ع ) درمقابل ظلم به پا خواسته و فرمودند :' نمی بینید احكام اسلامی تعطیل شده است، عفت زنان بر باد می رود، هرزگی روزافزون شده است، حرام خوری بیداد می كند، همه امور به تعصاب جریانی، فامیلی تبدیل شده و كفایت ها و شایسته سالاری ها فدای جریانات حزبی شده است؛ در چنین شرایطی زندگی دیگر مفهوم ندارد و مومن باید برخیزد و قیام كند.'

وی با تاكید بر لزوم توجه به هدف، انگیزه و قیام حضرت امام حسین (ع)، گفت: اهداف قیام امام حسین(ع) را نمی‌توان به ‌طور كامل شناسایی كرد ولی هنگامی كه از سوی حكومت وقت تحت‌فشار قرار گرفت تا بیعت كند، عملا حق را ادا و برای آیندگان نیز راه را باز كردند.

صدیقی با اشاره به دلایل عدم بیعت امام حسین (ع) با یزید گفت: هدف براندازی حزب اموی و مقابله با جریان نفاق و جریان سكولار است اما سحرها و اشك ها، مناجات ها و اخلاقیات فردی و خانوادگی امام هرگز كمرنگ نشد.

وی افزود: امام حسین (ع ) شب عاشورا مانند این بود كه در یك غاری خلوت كرده و محل امنی پیدا كرده است تا آخرین ستایش ها، عشق بازی ها عرفان و سوز و اشك های خود را به پیشگاه الهی تقدیم بدارد و مجموعه كربلایی ها نیز همه عارف و آگاه، رزمنده، سنگرنشین جان به كف بودند.

خطیب نماز جمعه تهران اولین ثمره خون سیدالشهدا را عمل به ماموریت محول شده از سوی خداوند عنوان كرد و گفت: خواست خدا این بود كه عشق امام حسین(ع) و یارانش را به عنوان یك سمبل به جهانیان معرفی كند و امام نیز به عالم نشان داد كه همه چیزش برای خداست و چیزی از خود نمی خواهد

اقتصام **1070** 1581**
۰ نفر