۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۱۸
کد خبر: 81364309
T T
۰ نفر
استاندار: مشكلات اقتصادي كرمانشاه با مشاركت بخش خصوصي قابل حل است

كرمانشاه - ايرنا- استاندار كرمانشاه با بيان اينكه مشكل اصلي استان در حوزه اقتصادي است، مشاركت و تقويت بخش خصوصي را راهكاري موثر براي از ميان برداشتن چالش هاي اقتصادي استان برشمرد.

ابراهيم رضايي بابادي روز يكشنبه در چهارمين نشست شوراي گفت وگوي بخش خصوصي و دولت كه با حضور رييس اتاق بازرگاني ايران و فعالان اقتصادي و مديران استان برگزار شد، افزود: مشكلات اجتماعي ازجمله بيكاري در استان ، تابعي از مسايل اقتصادي است كه اميدواريم دولت با همكاري بخش خصوصي بر اين مشكلات غلبه كند.

وي ادامه داد: ما بر آنيم تا از تجربيات بزرگان بخش خصوصي كشور و استان براي رفع مشكلات اقتصادي بهره گيري كنيم زيرا بر اين باورم كه بخش خصوصي موتور محركه اقتصاد كشور است.

استاندار كرمانشاه از فعالان بخش خصوصي استان خواست موارد موثر و موانع در مسير فعاليت هاي بخش خصوصي را به صورت پيشنهادات مكتوب ارائه كنند تا به مراجع تصميم گير در مركز منعكس شود.



** شوراي گفت وگو در دولت يازدهم جان گرفت

رييس اتاق بازرگاني استان كرمانشاه هم درحالي از جان گرفتن شوراي گفت وگوي بخش خصوصي و دولت در استان سخن گفت كه به باور وي در دولت قبلي التفات چنداني از سوي استاندار وقت به آن نمي شد و تنها دو جلسه اين شورا تشكيل شد.

'كيوان كاشفي' گفت: با روي كار آمدن دولت يازدهم فضاي كشور متحول و در حوزه اقتصادي هم در استان بارها نشست شوراي گفت وگو هر هفته روزهاي شنبه به رياست استاندار كرمانشاه برگزار شده است به طوري كه تاكنون 15 جلسه شوراي گفت وگو برگزار كرده ايم.

وي به برخي مصوبات اين شورا در حوزه هاي تجارت، بانك، بيمه و اصناف شامل توسعه زيرساخت هاي بازارچه پرويزخان، مكاتبه با گمرك براي ايجاد رويه صادراتي مشتقات نفتي در گمرك استان، رايزني با وزارت جهاد كشاورزي براي لغو ممنوعيت صادرات دام زنده، 24 ساعته شدن فعاليت در مرز خسروي و پرويزخان، پيگيري راه اندازي بازارچه هاي جديد تيله كوه و سومار و... اشاره كرد.

وي همچنين مكاتبه استاندار كرمانشاه با رييس كل بانك مركزي براي گشايش حساب اسنادي يا LC در استان و رفع نياز واحدهاي صنعتي استان به سرمايه در گردش را از مصوبات و اقدامات شورا در حوزه بانك و بيمه برشمرد ضمن اينكه به گفته كاشفي احداث دو شهرك مشاغل در كرمانشاه براي تمركز اصناف و مشاغل آلاينده از فعاليت هاي اين شوراست.

571/567/ 684
۰ نفر