راههاي خراسان رضوي به اندازه چهار استان و دو كشور همجوار ترافيك دارد

مشهد- ايرنا- مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي گفت: ترافيك راههاي خراسان رضوي به اندازه چهار استان و دو كشور همجوار است.

به گزارش روابط عمومي راه و شهرسازي خراسان رضوي، محمدرضا اخوان عبداللهيان افزود:خراسان رضوي 32 هزار كيلومتر راه دارد كه مديريت اين حجم راه با اين ميزان ترافيك نيازمند مديريتي قوي است.

وي گفت:مناسب‌ترين شكل كار در امر راهداري، كار تيمي است و تنها در جريان يك همكاري و تعامل گسترده است كه مقدمات دست‌يابي به اهداف تعيين شده فراهم مي‌شود.

او افزود: امروز، نگرش خدماتي و توجه به صرف فعاليت هاي جاري و غير سيستماتيك جاي خود را به نگرش علمي در كارها داده كه اين نگرش بايد تقويت و نهادينه شود.

مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي با اشاره به فرا رسيدن فصل سرما بر ضرورت دقيق طرح راهداري زمستاني و استفاده از تمام امكانات و ماشين آلات راهداري و به موقع باز كردن جاده‌ها در فصل زمستان تاكيد كرد.

عبداللهيان گفت:با توجه به افزايش تعداد گردنه‌ها و نقاط برف گير در محورهاي استان در فصل زمستان براي خدمت رساني به مسافران، باز نگه داشتن و ايجاد ترافيك روان در جاده ها حضور و تلاش بيشتر راهداران در جاده‌ها ضروري است .

وي بر تعامل نزديك راهداران با پاسگاه‌هاي انتظامي و جلب همكاري آنها در كنترل ترافيك محورها هنگام بارش نزولات آسماني، تبادل و پايش آمار و اطلاعات سوانح جاده‌اي و تعيين نقاط حادثه خيز استان تأكيد كرد.

1922/522