شبكه هاي اجتماعي مي تواند براي ترويج فعاليتهاي فرهنگي وديني استفاده شود

بوشهر- ايرنا - معاون برنامه ريزي، نظارت و ارزيابي ستاد مركزي اقامه نماز كشور گفت: براي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن بايد از همه ظرفيت ها از جمله شبكه هاي اجتماعي براي ترويج فعاليت هاي ديني و فرهنگي بهره برد.

به گزارش ايرنا ابراهيم آقابابايي روزچهارشنبه درگردهمايي دبيران ستاد اقامه نمازسازمان بنادرو دريانوردي كشور دربوشهر افزود: براي جامعه اي كه دشمن وارد حريم خانواده ها شده و با بهره گيري از شبكه هاي ماهواري اي و ارتباطي نسل آينده كشور را هدف قرارداده است بايد متناسب با سياست هاي دشمن برنامه ريزي كرد.

وي اضافه كرد: با وجود تعدد و تنوع مراكز پژوهشي درمراكز آموزش عالي اما متناسب با نيازهاي جامعه طرح هاي پژوهشي توليد و انجام نمي شود.

اين مقام مسوول با اشاره به اهميت جايگاه نماز در دين مبين اسلام اضافه كرد: شيوه هاي دعوت و جذب نسل جوان به مساجد يكي از ضرورت هايي است كه تاكنون در اين زمينه غفلت شده است.

معاون برنامه ريزي، نظارت و ارزيابي ستاد مركزي اقامه نماز كشور اظهار داشت: دشمن در جبهه نظامي براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران ناتوان است اما اميدشان به برنامه هاي جبهه فرهنگي است.

وي گفت: حل مشكلات اقتصادي كشور براحتي قابل حل است اما اگر مشكل فرهنگي در جامعه اتفاق افتاد، قابل جبران نيست.

آقابابايي با اشاره به اينكه نماز امنيت همه جانبه ايجاد مي كند افزود: به دليل فراگيري ارايه خدمات در وزارت راه و شهرسازي شمار مخاطبان اين دستگاه بسيار گسترده است كه بايد دايره شمول برنامه ريزي مديران اين بخش افزون بر پاسخگويي به نيازهاي فرهنگي كاركنان زمينه استفاده مردم را نيز فراهم كند.

وي يادآورشد: بالاترين عمل صالح نماز است و در آموزه هاي ديني نيز تاكيد شده است كه سعادت مندي در دنيا و آخرت در گرو انجام نماز بعنوان ذكر اكبر است.

آقابابايي اضافه كرد: وزارت راه و شهرسازي برنامه هاي مطلوبي تاكنون در زمينه توجه به فريضه نماز انجام داده است طوريكه بيش از دوهزارو 600 مسجد در دستگاههاي مرتبط با اين وزارتخانه وجود دارد.

معاون برنامه ريزي، نظارت و ارزيابي ستاد مركزي اقامه نماز كشور گفت: با تمام دستگاهاي اجرايي تفاهم نامه براي ارزيابي كارهاي فرهنگي و ديني منعقد شده است كه هدف مستند سازي فعاليت هاي اين بخش است. ك/2

628/539