۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۹
کد خبر: 81359596
T T
۰ نفر
معاون دانشگاه فرهنگیان: فقر آمار صحیح به برنامه ریزی های كشور لطمه می زند

بیرجند - ایرنا - معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش گفت: فقر آمار صحیح در زمان برنامه ریزی، به كشور لطمه های جدی وارد می كند.

نعمت الله موسی پور روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه روسای دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: آمار صحیح ضمن آنكه ایجاد اعتماد می كند، سلامت تصمیم سازی ها را نیز تعهد می كند.

وی آمار و برنامه ‌ریزی را لازمه توسعه كشور دانست و گفت: در زمان حاضر در جامعه آمار صحیح نداریم و این باعث تصمیم گیری های ناصحیح می ‌شود.

موسی پور همچنین از تغییر نام و ساختار موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت آموزش و پرورش نظیر دانشگاه تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان انتقاد كرد و افزود: اگر در زمان برنامه ریزی برای ایجاد چنین موسسه هایی دقت می شد نیاز به تغییر نام یا تغییر شیوه كاری وجود نداشت.

وی از ایجاد دو رشته علوم قرآن و حدیث و نیز تربیت بدنی در مقطع كارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد و گفت: این اقدام به منظور بهسازی منابع انسانی انجام شده و در آینده نزدیك نیز 20 رشته كارشناسی ارشد بهسازی منابع انسانی در راستای افزایش سطح تحصیلات معلمان در دانشگاه‌های فرهنگیان ایجاد خواهد شد.

موسی پور با اشاره به اینكه اكنون بیش از 75 هزار دانشجو در دانشگاه‌ های فرهنگیان در حال تحصیل هستند، افزود: 25 هزار دانشجوی ناپیوسته و 55 هزار دانشجوی كارشناسی پیوسته در این دانشگاه ‌ها تحصیل می كنند.

وی ضرورت ارتقا كیفیت آموزش در كشور را مورد تاكید قرار داد و گفت: آموزش با كیفیت نه تنها برای تاثیر گذاری بر جامعه ضرورت دارد، بلكه یك تكلیف به شمار می آید.

موسی پور به موضوع سایر شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان اشاره كرد و گفت: معدل بالای 15 و شرط رتبه در پذیرش دانشگاه فرهنگیان نیز تأثیرگذار است.

وی گفت: به منظور ادامه تحصیل معلمان بیش از 20 رشته كارشناسی ارشد مورد نیاز آموزش و پرورش توافق شده كه در حال بازنگری آنها هستیم.

موسی پور همچنین از تدوین منشور بهبود كیفیت آموزشی دانشجویان این دانشگاه خبر داد و افزود: این منشور در تمام پردیس های دانشگاه های فرهنگیان در دسترس دانشجویان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: این منشور در چند محور برنامه ریزی های آموزشی، آموزش مدرسان در زمینه نحوه عرضه كیفی آموزش، اصلاح روش های نادرست آموزشی و تعیین نیازهای مرتبط با امكانات و تجهیزات با كیفیت و مطابق با تكنولوژی و استانداردهای روز دنیا تدوین شده است.

مدیركل آموزش و پروش خراسان جنوبی نیز تغییر و تحول در آموزش و پرورش را، یك امر طبیعی عنوان كرد و گفت: اگر می خواهیم تغییر در آموزش و پرورش ایجاد شود باید در نیروی انسانی تغییراتی صورت بگیرد تا این نهاد به جایگاه واقعی خود برسد.

عباس لامعی افزود: تنها راه ورود به آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است و اگر می خواهیم آموزش و پرورش خوبی داشته باشیم باید به دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه ای كرد.

وی هزینه كردن در دانشگاه فرهنگیان را سرمایه گذاری دانست و گفت: اگر در این سازمان امكانات كم باشد، باز هم به فعالیت خود ادامه می دهد ولی اگر در آموزش و پرورش معلم نباشد، این نهاد باید تعطیل شود.

لامعی در ادامه به شیوه انتخاب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اشاره كرد و افزود: 50 درصد دانشجویانی كه در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند، معدل آنها بالای 18 است و این یك مزیت خوب برای آموزش و پرورش است.

در این آیین عباس عابدی و میترا راستگو مقدم به عنوان سرپرستان جدید پردیس شهید باهنر و پردیس امام سجاد(ع) معرفی شدند و از تلاش های حمید رضا رضایی و عصمت میری مدیران قبلی این دو پردیس تجلیل شد.

591/666/665
۰ نفر