۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۲
کد خبر: 81358039
T T
۰ نفر
كاهش توزيع فرآورده هاي سوختي در كشور

تهران - ايرنا - مديركل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده هاي نفتي و نظارت بر حمل و نقل ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز با بيان اينكه در سال گذشته روزانه 247 ميليون ليتر پنج فرآورده سوخت يارانه اي در كشور توزيع مي شد، گفت: در شش ماهه نخست سال جاري به استثناي بنزين در ساير فرآورده ها با كاهش توزيع مواجه بوديم.

به گزارش ايرنا از ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، قاسم خورشيدي روز سه شنبه در جمع دبيران كميسيونهاي استاني ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، بيشترين كاهش توزيع را مربوط به نفت كوره اعلام كرد و افزود: بيشترين تمركز صورت گرفته از سوي ستاد بر روي نفت گاز است كه در بخش هايي همچون حمل و نقل، نيروگاهها، كشاورزي، صنايع و ساير بخش ها توزيع مي شود.

وي، با اشاره به فعال بودن 745 هزار كارت سوخت ناوگان حمل ونقل ديزلي در كشور، گفت: 780 هزار كارت سوخت براي ناوگان حمل و نقل ديزلي صادر شده كه از اين تعداد 745 هزار فعال بوده و روزانه 120 ميليون ليتر حق برداشت سوخت به حساب شان واريز مي شود.

مديركل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده هاي نفتي و نظارت بر حمل و نقل، با اشاره به برخي از راهكارهاي اجراشده به منظور جلوگيري از قاچاق سوخت، گفت: اجراي طرح منطقه اي عرضه سوخت، اصلاح دوره ذخيره سازي حق برداشت از 72 به 48ساعت، اصلاح بانك اطلاعاتي فيمابين شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي، سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي و پليس راه كشور از جمله اقدام ها و راهكارهاي اجرا شده در اين زمينه بوده است.

خورشيدي، بخش عمده تخلفات در حوزه فرآورده هاي نفتي را در نيروگاه هاي كشور اعلام كرد و گفت: 82 نيروگاه فعال در كشور داريم كه در سال 92به ميزان 27 ميليارد ليتر سوخت دريافت كرده اند.

وي نظارت و كنترل در جلوگيري از بروز تخلف در نيروگاه ها را موثر دانست و گفت: به طور مثال در پايشي كه در يكي از نيروگاه هاي كشور صورت گرفت 10 درصد از سوختي كه به اين نيروگاه اختصاص يافته بود وارد، نيروگاه نشده است.

خورشيدي، گاز سوز كردن نيروگاهها، سوخت رساني از طريق خط لوله و تجهيز نيروگاهها به وسايل كنترل كمي و كيفي سوخت تحويلي چهار راهكار در نظر گرفته شده براي كاهش بروز تخلفات در اين بخش اعلام كرد.

اقتصام(1) 1574**1558