۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۲
کد خبر: 81358038
T T
۰ نفر
632 حادثه ديده تحت پوشش امدادي هلال احمر آذربايجان غربي قرار گرفتند

اروميه - ايرنا - معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر آذربايجان غربي گفت: 632 حادثه ديده توسط نيروهاي امداد و نجات هلال احمر استان طي بارش هاي اخير برف و باران تحت پوشش امداد رساني قرار گرفتند.

جابر ثوابي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين تعداد حادثه ديده طي دو روز گذشته در 14 روستاي شهرستان هاي اروميه، پيرانشهر، نقده و شاهين دژ و 21 منطقه شهري حادثه ديده در شهرهاي اروميه، اشنويه، بوكان و سلماس امدادرساني شده اند.

وي افزود: در اين عمليات ها 297 خودروي گرفتار در برف و باران و 17 باب منزل مسكوني روستايي و شهري كه دچار آب گرفتگي شده بودند از خدمات امدادگران و نجاتگران بهره مند شده و اقلام و بسته هاي امدادي در قالب برنج، قند و شكر، پتو و چراغ نفتي دريافت كردند.

ثوابي گفت: 152 امدادگر در قالب 44 تيم امدادي با استفاده از 37 دستگاه خودروي عملياتي و 17 دستگاه پمپ آب اقدام به ارائه خدمات امداد و نجات به حادثه ديدگان كردند.

ثوابي ادامه داد: بر اساس اعلام اداره كل هواشناسي توده هواي بارش زا كه طي دو روز گذشته وارد استان شده بود از ظهر امروز از اين منطقه خارج شده است ولي با اين وجود تمامي 17 شعبه هلال احمر استان همچنان در آماده باش نسبي به سر مي برند.

وي افزود: نيروهاي امداد و نجات هلال احمر استان آمادگي كامل براي ارائه هرگونه خدمات امدادرساني را دارند و در مواقع بحراني با تمام توان به نجات هموطنان خود مي پردازند.

ثوابي گفت: طي دو روز گذشته چهار روستاي شهرستان اروميه دچار آب گرفتگي منازل شده بودند كه تا پايان عمليات تخليه آب از منازلشان با اسكان موقت در مساجد اين روستاها مورد امدادرساني قرار گرفتند.

وي به رعايت اصول ايمني در چنين مواقعي تاكيد كرد و گفت: از مردم درخواست مي كنيم در صورت مواجهه با هرگونه حادثه احتمالي هرچه سريع تر با شماره 112 'نداي امداد' جمعيت هلال احمر استان تماس بگيرند.

7126/581