خدمات آيت الله مهدوي كني در سنگرهاي گوناگون نظام از حافظه تاريخ محو نخواهد شد

قم- ايرنا- دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با صدور پيامي به مناسبت رحلت آيت الله مهدوي كني، اعلام كرد: خدمات اين فقيه وارسته در سنگرهاي گوناگون نظام از حافظه تاريخ انقلاب محو نخواهد شد.

در اين پيام كه نسخه از آن روز سه شنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت، آمده است: حضرت ولي عصر(عج) ارواحنا فداه سربازي مخلص، رهبر عاليقدر ياوري فداكار و پشتوانه اي نيرومند، حوزه‌هاي علميه استادي عاليقدر و ملت ايران فقيهي وارسته و فرزانه را از دست داد.

اين پيام حاكيست: حضور هميشگي اين عالم مجاهد درفعاليت‌ هاي سياسي در دوران اختناق و سپس خدمات ايشان در سنگرهاي گوناگون از جمله رياست مجلس خبرگان رهبري، رياست دانشگاه امام صادق(ع) و توليت حوزه علميه مروي وهمچنين همراهي و همگامي با رزمندگان دفاع مقدس، سوابق ثبت شده ‌اي است كه از حافظه تاريخ انقلاب و از ديوان كرام ‌الكاتبين محو نخواهد شد.

در پايان اين پيام آمده است: دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم ضمن تسليت اين ضايعه مولمه از حضرات آيات، حجج اسلام و طلاب، فضلاي و عموم مومنان دعوت مي كند تا با شركت در مراسم تشييع، تدفين و نكوداشت اين فقيه مجاهد، تعظيم شعائر اسلامي و تجليل از مقام علم و فضيلت را فراهم فرمايند.

آيت الله مهدوي كني 14 خرداد امسال، پس از بازگشت از مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، در منزل دچار عارضه قلبي شد.

وي صبح امروز سه شنبه در بيمارستان شهيد رجايي تهران دعوت حق را لبيك گفت و به ملكوت اعلي پيوست.ك/1

/7404/ 550/