۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۰
کد خبر: 81348525
T T
۰ نفر
30 هزار كيلومتر از راه هاي كشور به سيستم هوشمند مجهز مي شوند

اراك-ايرنا- رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: 30 هزار كيلومتر از راه هاي كشور به سيستم هوشمند مجهز مي شوند.

سردار «اسكندر مومني» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اراك افزود: پيش بيني شده اين امر تا سه سال آينده محقق شود و استان مركزي يكي از استان هاي اولويت دار در اجراي اين طرح است.

وي بيان كرد: اجراي اين مهم در كاهش حوادث و تلفات جاده اي نقش بسيار مهمي خواهد داشت.



***كاهش شش درصدي حوادث و سوانح رانندگي در كشور

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال حوادث و سوانح رانندگي كشور شش درصد كاهش يافته است.

سردار مومني عنوان كرد: استان مركزي در اين مدت با كاهش 26 درصدي اين حوادث روبه رو بود و رتبه دوم كشور را در كاهش حوادث رانندگي به خود اختصاص داد.

وي گفت: در سال هاي 84 و 85، سالانه 28 هزار نفر در راه هاي مواصلاتي كشور بر اثر حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند اما با اقدامات گسترده در بخش هاي فرهنگي و آموزشي اين رقم در پايان سال 92 به 18 هزار نفر كاهش يافته است.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا افزود: ما به اين ميزان كاهش قانع نيستيم و در تلاشيم تا با همكاري و تعامل ساير دستگاه ها، كاهش چشمگيري در حوادث رانندگي داشته باشيم.



***برنامه نصب دوربين هاي ثبت تخلف در جاده هاي استان مركزي

سردار مومني در پاسخ به خبرنگار ايرنا گفت: استان مركزي به عنوان شاهراه اصلي كشور محسوب مي شود و نصب دوربين هاي ثبت تخلف در راه هاي اين استان جزو برنامه هاي اولويت دار است.

وي گفت: امسال با همكاري سازمان راهداري 12 دوربين ثبت تخلف در مسيرهاي اراك- سلفچگان، سلفچگان- دليجان و بخش هايي از مسير توره نصب شده است.

وي عنوان كرد: به دليل تردد حجم زياد خودرو در اين استان توجه بيشتري در خصوص نصب دوربين هاي هوشمند در اين استان خواهد شد.



*** لزوم ايجاد پل و پله هاي مكانيزه در مسير ساختمان پليس راهنمايي و رانندگي استان مركزي

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ايرنا در خصوص نامناسب بودن مكان جديد پليس راهنمايي و رانندگي استان مركزي گفت: اين فضا ايجاد شده و براي خدمت رساني مطلوب به مردم و كاهش حوادث احتمالي در اين مكان، بايد هر چه سريعتر پل و پله هاي مكانيزه در مقابل آن ايجاد شود.

سردار مومني عنوان كرد: يكي از موضوعات بسيار مهم در استان مركزي، آمار بالاي كشته شدگان عابرين پياده در حوادث رانندگي است كه آمار استان در اين راستا از ميانگين كشوري بالاتر است.

وي گفت: كاهش اين امر به طور قطع با سرمايه گذاري و فرهنگ سازي محقق خواهد شد.



*** 50 درصد كشته هاي حوادث رانندگي در مسير انتقال و در بيمارستان جان خود را از دست مي دهند

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: 50 درصد كشته هاي حوادث رانندگي در مسير انتقال و در بيمارستان ها جان خود را از دست مي دهند.

سردار مومني بيان كرد: تقويت بيش از پيش سيتسم امداد و نجات در كاهش اين مهم نقش بسيار موثري دارد كه توجه بيش از پيش در اين راستا امري ضروري است.

وي عنوان كرد: خطاهاي انساني، وسيله نقليه، راه و امداد و نجات چهار عاملي تاثيرگذار در بروز حوادث رانندگي است.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا اضافه كرد: در سال هاي اخير در بخش هاي مختلف فرهنگي و آموزشي براي ارتقاء صحيح رانندگي و فرهنگ ترافيك، ايمني راه ها و راه اندازي اورژانس هوايي اقدامات گسترده اي در نقط مختلف كشور صورت گرفته ، اما در بحث ايمني خودروها پيشرفتي كه حاصل نشده هيچ، پسرفت هايي نيز داشته ايم.

وي عنوان كرد: اميد است سريال هاي مهلت دادن به شركت هاي خودرو سازي كشور هر چه سريعتر به پايان رسد.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا افزود: اين همه عقب نشيني و مهلت دادن ها به شركت هاي خودرو سازي شايسته و زيبنده نيست و حفظ جان انسان ها از هر چيزي بالاتر است.

سردار مومني گفت: هم اكنون بيش از 16 و نيم ميليون خودرو در كشور تردد دارد كه اين آمار در ابتداي سال 80 حدود پنج ميليون خودرو بوده است.

سردار «اسكندر مومني» رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در سفر يك روزه خود به استان مركزي از ساختمان جديد پليس راهور بازديد و در نشستي عملكرد پليس راه و راهور اين استان را ارزيابي كرد.ك/2

7108/559