۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹
کد خبر: 81348292
T T
۰ نفر
برومند: سهم كودكان در توليدات فرهنگي ناديده گرفته مي شود

نوشهر - ايرنا - كارگردان فيلم سينمايي «شهر موش ها 2» با اشاره به تاثير توليدات فرهنگي در روح و روان كودكان و نوجوانان گفت: سهم كودك و نوجوان در توليدات محصولات فرهنگي ناديده گرفته مي شود.

مرضيه برومند در حاشيه بازديد از مسابقه نقاشي كودكان كلاردشت با موضوع شهر موش ها در گفت و گو با ايرنا افزود: در توليدات محصولات فرهنگي در جامعه با سهل انگاري و بي دقتي مواجهيم كه علاوه بر پايين بودن اختصاص اعتبارات، كارها با مطالعات كم و به دور از كار كارشناسي انجام مي گيرد.

برومند گفت: به بهانه جشنواره كودك هر سال چندين فيلم براي كوكان و نوجوانان ساخته مي شود ولي سينماداران به دليل مسايل اقتصادي از اكران آنها استقبال نمي كنند.

وي افزود: سهم هنر و فرهنگ در آموزش و پرورش نيز ناديده گرفته مي شود و امروز ما شاهد كم توجهي به درس ادبيات و انشاء در مدارس هستيم.

برومند با مقايسه وضعيت سينما كودك كشور با كشورهاي همسايه گفت: سينماي كودك از ساليان دور در ايران فعال بود و در دهه هاي 60 و 70 فيلم هاي خوبي هم در اين زمينه ساخته شد، اما امروز شرايط به گونه اي تغيير يافته كه اين وضعيت كمرنگ شده است و كارهاي ارايه شده راضي كننده نيست.

وي ابراز اميدواري كرد، شرايط به نحوي تغيير يابد تا از ظرفيت هاي درخشان جوانان مستعد در زمينه هاي كارگرداني و ديگر بخش هاي بهره لازم برده شود.

كارگردان فيلم سينمايي «شهر موش ها 2» گفت: در كشورهاي ديگر فيلم هاي زيادي براي كودك و نوجوان ساخته و نمايش داده مي شود تا بچه ها با تجربه منحصر به فرد در كنار هم قرار بگيرند و به يكديگر نزديك شوند و حتي در باره فيلمي كه ديدند به گفت و گو بپردازند.

وي افزود: در مناطق محروم و فاقد سينما با توجه به امكانات جديد ديجيتالي بايد از ظرفيت مدارس و كتابخانه ها بهره برد تا فيلم هاي ويژه كودكان و نوجوانان اكران شود.

برومند همچنين ساخت «شهر موش ها 2» را كاري دشوار توصيف كرد و گفت: در اين فيلم سعي شده با ايجاد فضايي متفاوت علاوه بر ايجاد شادي و نشاط در بين كودكان، نكات آموزشي نيز به آنها منتقل شود.

اين كارگردان سينمايي خاطر نشان كرد: همه دست اندركاران اين فيلم با عشق و تمامي توان به توليد آن كه فقط با حمايت بخش خصوصي صورت گرفت، كمك كردند.

فيلم «شهر موش ها 2» همزمان با عيد سعيد غدير خم و هفته كودك با حضور مرضيه برومند (كارگردان)،منيژه حكمت(تهيه كننده) و ساير عوامل و هنرمندان فيلم براي كودكان كلاردشت در غرب مازندران اكران شد.

در حاشيه اكران اين اثر سينمايي مسابقه نقاشي با همين موضوع برگزار شد كه از بين 500 نقاشي به 12 نقاشي برگزيده كودكان با داوري برومند و ساير هنرمندان حاضر جوايزي اهدا شد.

1295/1535/1654/ 2025
۰ نفر