۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۰
کد خبر: 81346637
T T
۰ نفر
ريشه هاي حماسه 13 آبان برگرفته واقعه عاشورا است

خمين - ايرنا - فرماندار خمين گفت: ريشه هاي حماسه ملي و تاريخي 13 آبان برگرفته از واقعه انسان ساز عاشورا است.

سيد «مهدي ساداتي » روز يكشنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان خمين افزود: همزمان شدن ايام الله سيزدهم آبان ماه با سالروز عاشوراي حسيني فرصتي براي سرعت بخشي انتقال فرهنگ ايثار و شهاد ت به نسل جديد انقلاب اسلامي است.

وي گفت: برگزاري برنامه راهپيمايي يوم الله 13 آبان امسال در يازدهم آبان ماه جاري است و اين تصميم با هدف فرصت سازي براي دانش آموزان براي شركت باشكوه در راهپيمايي و برجسته سازي اين روز مهم است.

ساداتي بيان كرد: به منظور تقارن 13 آبان با سالروز واقعه عاشورا در 13 آبان ماه آيين هاي سوگ و عزاي سلار شهيدان برگزار خواهد شد.

فرماندار خمين در بخشي ديگر ازسخنان خود طرح تكريم ارباب رجوع و صيانت از حقوق شهروندي در ادارات آموزش و پرورش را از افتخارات اين دستگاه آموزشي در دوران دولت تدبر و اميد دانست.

ساداتي گفت: كسب رتبه برتر طرح تكريم اباب رجوع توسط آموزش و پرورش شهرستان در بين ادارات آموزش و پرورش استان مركزي جاي تقدير دارد.

وي هفته پيوند اوليا و مربيان دانش اموزان را در امر تعليم و تربيت بسيار مهم ارزيابي كرد و افزود: آموزش توام با پرورش و تزكيه نونهالان و آينده سازان در مدارس بدون مشاركت اوليا و والدين امكان پذير نيست .

رييس آموزش و پرورش خمين نيز در اين آيين از ساماندهي اعزام نخستين گروه راهيان نور دانش آموزان دوران متوسطه شهرستان به مناطق جنوب كشور در آينده نزديك خبرداد.

«داود جنتي»افزود: تمهيدات لازم براي اعزام دانش آموزان داراي شرايط در طول سال تحصيلي انديشيده شده است .

وي عنوان كرد: با تلاش شبانه روزي مسوولان استاني و شهرستاني سال تحصيلي جديد با موفقيت در سه مقطع تحصيلي شروع و براي تامين فضاي آموزشي، تجهيزات آموزشي و نيروي انساني مشكل خاصي در آموزش و پرورش شهرستان خمين وجود ندارد.ك/2

555/560/