۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۲۱:۰۶
کد خبر: 81345886
T T
۰ نفر
صندوق مهر امام رضا (ع) به رونق تولید و اشتغال كمك می كند

یاسوج - ایرنا - مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) كشور گفت: این صندوق با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به رونق تولید و اشتغال كمك می كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر نورالله زاده عصر شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه كهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با اشاره به نقش تسهیلات اعطایی این صندوق با رویكرد فردمحور و انجام فعالیت های اقتصادی به صورت شبكه ای و زنجیره ای، افزود: كمك به رونق بخش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم كشور از اهداف این صندوق است.

وی بیان كرد: این صندوق به توسعه بیش از پیش و اجرای طرح های مولد و اشتغالزا و تحقق اهداف دولت در بخش ساماندهی واحدهای كسب و كار و نیروی كار در جامعه توجه ویژه ای دارد.

نورالله زاده اظهار كرد: اعتبارات اشتغالزایی این صندوق در سال جاری در كهگیلویه و بویراحمد با افزایش 50 درصدی به 180میلیارد ریال رسید.

وی بر لزوم برنامه ریزی برای جذب موثر این تسهیلات و فراهم كردن شرایط كار برای نیروهای كارآفرین و رونق واحدهای تولیدی تاكید كرد.

نورالله زاده هدف گذاری جذب تسهیلات صندوق مهر امام رضا (ع) برای تولید انبوه، رونق اشتغال و تولید پایدار را یادآور شد و عنوان كرد: این صندوق با شناسایی 9 رشته فعالیت اقتصادی از جمله صنایع دستی، تولیدات كشاورزی، پوشاك، كیف، كفش، سنگ های قیمتی و جواهرسازی و حمایت های مالی لازم از متقاضیان این فعالیت ها را انجام خواهد داد.

وی از انعقاد تفاهم نامه ها و قراردادهایی با دستگاه های اجرایی ذیربط حوزه اشتغال خبر داد و ابراز داشت: فعالیت های اقتصادی در این بخش ها باید به صورت شبكه ای و زنجیره ای رونق یابد.

استاندار كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: مشكل بیكاری در استان با گسترش مشاغل خرد و كوچك تا حد زیادی قابل ساماندهی است.

سید موسی خادمی افزود: در گذشته اقدامات چندان مطلوبی برای ساماندهی بخش كسب و كار و ایجاد واحدهای تولیدی و مشاغل خرد در كهگیلویه و بویراحمد انجام نشده است.

وی بیان كرد: باید خوشه ها و زنجیره های اقتصادی در بخش های كشاورزی، صنعت، گردشگری و خدمات در كهگیلویه و بویراحمد مطالعه و شناسایی و در این زمینه از تجارب سایر استان ها نیز استفاده بهینه شود و این خوشه ها و زنجیره های اقتصادی باید متناسب با ظرفیت ها و قابلیت های موجود در استان باشد.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: باید به طور واقع بینانه با مسایل توسعه ای كهگیلویه و بویراحمد برخورد شده و از هرگونه تنگ نظری پرهیز شود.

غلام محمد زارعی با اشاره به چالش های اقتصادی و بیكاری كهگیلویه و بویراحمد، افزود: با فعال كردن طرح های عمرانی این استان می توان مشكل بیكاری آن را تا حد زیادی كاهش داد ولی باید با پرداخت تسهیلات زمینه اشتغال پایدار نیز در جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت توزیع اعتبارات استانی و ملی بین شهرستان های هشت گانه كهگیلویه و بویراحمد كه همواره حساسیت خاصی بین مردم نسبت به توزیع آن وجود دارد، بیان كرد: اعتمادسازی برای مردم در زمینه رعایت عدالت در توزیع بودجه ها مورد تاكید و توجه مسوولان اجرایی این استان است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از اختصاص سه میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار تملك دارایی سرمایه ای از محل ماده 10 و دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه ای از محل ماده 12 برای اجرای پروژه های آبرسانی و تامین آب آشامیدنی عشایر استان خبر داد.

حسن نوروزی گفت: 15 میلیارد ریال از محل ماده 12 نیز برای بازسازی تاسیسات زیربنایی خسارت دیده كهگیلویه و بویراحمد در بارندگی ها و سیلاب های سال های 91 و 92 به این استان اختصاص یافت.

در این نشست مقرر شد سه شاخص مهم از قبیل جذب اعتبارات ملی، وصول درآمدهای عمومی و اختصاصی و تحقق برنامه چهارساله توسعه كهگیلویه و بویراحمد جزو معیارها و ملاك های ارزیابی عملكرد مدیران اجرایی استان باشد.

7535/671