۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۷
کد خبر: 81345373
T T
۰ نفر

تهديد و ارعاب مردم، منكر محسوب مي‌شود

۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۷
کد خبر: 81345373
تهديد و ارعاب مردم، منكر محسوب مي‌شود

تهران - ايرنا - حجت الاسلام فاضل ميبدي يكي از شروط مهم امر به معروف و نهي از منكر را تاثيرگذاري آن مي‌داند. وي از ابرازنظرهاي غيرآگاهانه درباره فريضه امر به معروف و نهي از منكر انتقاد كرد و به «آفتاب» گفت: نبايد به بهانه امر به معروف و نهي از منكر در حريم خصوصي مردم دخالت كرد.

به گزارش آفتاب، اخيرا مجلس ايران درباره طرح حمايت از ناهيان امر به معروف و نهي از منكر تصويب كرده است. مخالفان اين طرح معتقدند تصويب اين طرح نوعي موازي‌كاري در كار نهادهاي مختلف محسوب شده و سبب نا امني مي شود.

حجت الاسلام فاضل ميبدي به تشريح فريضه امر به معروف و نهي از منكر پرداخته و به «آفتاب» گفت: «فردي كه مي خواهد ناهي امر به معروف ونهي از منكر باشد بايد چند نكته را درنظر بگيرد. فرد تذكر دهنده بايد فرد خاطي را از ابعاد مختلف و به صورت علمي قانع كند؛ اگر فرد تذكر دهنده بداند كه گفتن او تاثيري به عملكرد فرد ندارد نبايد با زبان زور و تهديد وارد عمل شود زيرا طبق دستور صريح قرآن اجبار و اكراهي در پذيرش دين نيست.

وي افزود: علاوه بر اين ما نبايد سياسي كاري‌هاي روز را با مسائل ديني مخلوط كنيم. متاسفانه برخي از افراد با انگيزه هاي سياسي و بدون سواد ديني كافي درباره امر مهمي چون امر به معروف و نهي از منكر اظهار نظرهاي تند مي كنند.»

فاضل ميبدي افزود: «برخي تصور مي كنند با بگير وببند به فريضه ديني عمل مي كنند در حاليكه اين كار نوعي دخالت در حريم خصوصي افراد محسوب مي شود . وظيفه ما به عنوان مسلمان تبليغ و ابلاغ پيام اسلام است و كسي حق ندارد مردم را بترساند و يا تهديد كند زيرا اين عمل خود منكر محسوب مي شود.»

فاضل ميبدي در ادامه گفت: «در شرايط فعلي تلاش براي مبارزه با منكرات اقتصادي بسيار مهم است. جامعه ما در شرايط فعلي از تورم ،بيكاري و فقر آسيب هاي زيادي ديده است به همين دليل جا دارد انسان هاي آگاه جامعه براي اين امر مهم تلاش كنند.بزرگان ديني ما مانند حضرت علي (ع) بارها بارها بر جلوگيري از فساد اقتصادي وبركت و رونق اقتصادي تاكيد كرده‌اند.»

ميبدي افزود: «درجامعه امروز مطبوعات و رسانه‌ها نقش زيادي در جلوگيري از شيوع وگسترش منكرات اقتصادي دارند كه بايد به اين امر بيشتر توجه شودو به مطبوعات فضاي عمل بيشتر داده شود.»

طرح حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منكر در حالي با 156 رأي موافق تصويب شد كه مخالفت‌هاي جدي در صحن علني مجلس در رابطه با آن مطرح شد و دولت نيز با آن مخالفت كرد.

اول ** 1610
۰ نفر