۱۸ مهر ۱۳۹۳، ۲۳:۵۸
کد خبر: 81344450
T T
۰ نفر
نماينده ولي فقيه در هند: انجمن اسلامي پناهگاه امن دانشجويان است

دهلي نو – ايرنا – نماينده ولي فقيه در هندوستان گفت: انجمن هاي اسلامي دانشجويان در خارج از كشور، پناهگاهي امن براي دانشجويان به شمار مي آيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا – حجت الاسلام و المسلمين 'مهدي مهدوي پور' روز جمعه در جمع اعضاي اتحاديه و انجمن هاي اسلامي دانشجويان ايراني در هند، اظهارداشت: اين انجمن ها مامن و پناهگاهي براي دانشجويان ايراني است كه در آن دانشجويان مي توانند مسايل و مشكلات خود را مطرح كنند.

نماينده ولي فقيه در هندوستان گفت: انجمن هاي اسلامي بايد تلاش كنند فضاي مناسبي را براي جذب حداكثري دانشجويان ايراني فراهم و محفل معنوي براي دانشجويان ايجاد كند.

وي افزود: روحيه فداكاري، ايثار، همدلي، برادري و دوستي بايد در انجمن هاي اسلامي دانشجويان ايراني در خارج از كشور ترويج يابد و دانشجويان بايد در اين انجمن ها احساس امنيت و آرامش كنند.

حجت الاسلام والمسلمين مهدوي پور، با اشاره به نقش روحيه ايثار و همدلي در پيروزي هاي رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس همين روحيه فداكاري و ايثار و همدلي بود كه پيروزي ها و مقاومت رزمندگان و مردم را در پي داشت و اكنون نيز با بهره گيري از اين روحيه مي توان بر مشكلات فائق آمد.

نماينده ولي فقيه در هندوستان به درپيش بودن ايام ماه محرم و شهادت حضرت امام حسين (ع) و ياران با وفايش در كربلا اشاره كرد و گفت: ماه محرم فرصت مغتنمي براي ايجاد فضاي همدلي و روحيه معنوي در دانشجويان به شمار مي آيد و انجمن هاي اسلامي دانشجويان در خارج از كشور بايد با برنامه ريزي مناسب، زمينه بهره گيري هرچه بيشتر دانشجويان از اين فرصت معنوي و روحاني را فراهم آورند.

مهدوي پور در ادامه آثار انس با قرآن در زندگي انسان را مورد بحث قرار داد و اظهار كرد: دانشجويان با انس با قرآن علاوه بر اجر معنوي مي توانند به آرامش و صفاي معنوي و دروني برسند و انجمن هاي اسلامي نيز مي توانند با اجراي برنامه هاي فرهنگي و قرآني زمينه لازم را براي ارتباط هرچه بيشتر دانشجويان با قرآن و حفظ آيات نوراني اين كتاب الهي، فراهم كنند.

نماينده ولي فقيه در هندوستان همچنين برگزاري جلسات هم انديشي دانشجويي را بسيار موثر دانست و گفت: در جلسات هم انديشي فرصتي براي ابراز نظر و تبادل افكار دانشجويان فراهم مي شود.

در ادامه اين نشست اعضاي اتحاديه و دبيران انجمن هاي اسلامي دانشجويان ايراني در هندوستان در گفت وگويي صميمانه با نماينده ولي فقيه به بيان مسايل و ديدگاه هاي خود درباره امور دانشجويي پرداختند و حجت الاسلام و المسلمين مهدوي پور نيز توضيحات لازم را در خصوص مسايل مطرح شده بيان كرد.

نشست اعضاي اتحاديه و دبيران انجمن هاي اسلامي دانشجويان ايراني در هندوستان جمعه شب به كار خود پايان داد.

آساق**268**1613**