۱۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۳
کد خبر: 81344179
T T
۰ نفر
معاون شهردار تهران: پيمانكاران متخلف در استفاده از آب فسخ قرار داد مي شوند

تهران بزرگ - ايرنا - معاون شهردار تهران به دستورالعمل ابلاغي به سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران در خصوص صرفه جويي در مصرف آب براي آبياري فضاي سبز اشاره داشت و گفت: به تمامي پيمانكاران مناطق به صورت كتبي ابلاغ شده است كه در صورت تخلف و استفاده از آب شرب فسخ قرارداد مي شوند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي معاونت خدمات شهري شهرداري تهران مجتبي عبدالهي از اقدامات شهرداري تهران براي صرفه جويي در مصرف آب در تهران با توجه به بحران كم آبي در شهر تهران و فرهنگ سازي در مناطق 22 گانه پايتخت خبر داد.

وي خاطر نشان كرد: ذخيره آب براي آبياري فضاي سبز شهر تهران 550 هزار متر مكعب است كه در مخازن بتني زير زميني جمع آوري شده است.

عبدالهي گفت: درصدد هستيم كه با ساخت مخازن جديد اين مقدار را به 800 هزار متر مكعب افزايش دهيم.

وي با بيان اينكه مخازن بتني زيرزميني جديدي در حال ساخت است افزود: اين مخازن عموما در فصل زمستان كه به آب كمتري نياز داريم و با جمع آوري آب هاي جاري پر مي شوند و ضمن اينكه پس از انباشت آب در مخازن، پمپ گذاري و آب به داخل تانكرها هدايت و براي آبياري فضاي سبز مورد استفاده قرار مي گيرد.

عبدالهي با بيان اينكه آب فضاي سبز شهر تهران از آب خام، مخازن بتني و چاه ها تامين مي شود، گفت: با تدابير شهرداري تهران در 8 سال گذشته و تكميل شبكه آب كاملا مستقل؛ توانستيم دراين زمينه موفق عمل كنيم در غير اين صورت درختان ما شادابي و سرسبزي كنوني را نداشتند.

وي به موضوع فرهنگ سازي درزمينه مصرف صحيح آب در بين شهروندان اشاره داشت و گفت: شهرداري تهران در اين زمينه با اتخاذ تدابير لازم هم در خصوص مصرف آب در مناطق 22 گانه با نصب پلاكارد و بنرهاي آموزش محور اقدامات ويژه اي را انجام داده است.

معاون شهردار تهران به دستورالعمل ابلاغي به سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران در خصوص صرفه جويي در مصرف آب براي آبياري فضاي سبز اشاره داشت و گفت: به تمامي پيمانكاران مناطق به صورت كتبي ابلاغ شده است كه در صورت تخلف و استفاده از آب شرب؛ فسخ قرارداد مي شوند، ضمن اين كه سپرده آنان ضبط و پروانه كسب آنان را باطل خواهيم كرد و اين پيمانكاران ديگر نمي توانند در مناقصات شركت كنند.

به گفته عبدالهي 100 درصد آبياري فضاي سبز شهر تهران به صورت مستقل و از آب خام و از مخازن بتني و چاه ها تامين مي شود.

وي با بيان اينكه مرتب در حال بازديد از فضاي سبز شهر تهران هستيم گفت: از ابتداي امسال به سازمان فضاي سبز شهر تهران ابلاغ كرديم كه آبياري فضاي سبز تنها بايد در ساعات پاياني روز كه هوا رو به خنكي است انجام شود، به اين دليل كه تبخير آب كمتري صورت مي گيرد و خشكي درختان كمتر است.

معاون شهردار تهران افزود: در ماه هاي ابتدايي سال نيز براي صرفه جويي در مصرف آب به معاونت خدمات شهري مناطق ابلاغ كرديم كه از آبشويي صبحگاهي خيابان ها و معابر در مناطق خودداري كنند.

عبدالهي اذعان داشت: عليرغم كم آبي در شهر تهران، با آبياري قطره اي و آبياري تحت فشار به صورت فواره اي در تابستان امسال با خزان درختان مواجه نبوديم و به خوبي فصل تابستان را سپري كرديم.

وي تاكيد كرد: ما به آبفا اعلام آمادگي مي كنيم كه حاضريم براي حل بحران كم آبي به آنها كمك كنيم ضمن اين كه در بخش فرهنگ سازي نيز اقدامات لازم را انجام داده ايم.

تهرام/1393/1348
۰ نفر