۱۸ مهر ۱۳۹۳، ۰:۱۰
کد خبر: 81343756
T T
۰ نفر
معاون وزیر ارشاد بر لزوم استفاده حداكثری از ظرفیتهای نمایشگاههای كتاب تاكید كرد

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر شناخت استعدادها و لزوم استفاده حداكثری از ظرفیتهای نمایشگاههای كتاب از جمله در بخش فرهنگی تاكید كرد.

دكتر 'سید عباس صالحی' پنجشنبه شب در مراسم رونمایی از پوستر شانزدهمین نمایشگاه كتاب ناشران ایران در مشهد گفت: باید نمایشگاه های كتاب به بستر مناسبی برای تولید علم و دانش تبدیل و قابلیتهای آنها در این بخش جهت دهی شود.

وی ادامه داد: باید از برگزاری نمایشگاه های كتاب در استانها به عنوان فرصت مناسبی برای یك اتفاق و رویداد مهم فرهنگی بر محور كتاب و عرضه این محصول فرهنگی و افزایش سطح دسترسی عمومی مردم جامعه بهره گرفت.

صالحی اضافه كرد: نمایشگاه های كتاب این قابلیت را دارند كه به یك نمایشگاههای بزرگ فرهنگی تبدیل شوند.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز گفت: شانزدهمین نمایشگاه كتاب ناشران ایران دوم لغایت نهم آبان ماه جاری در مشهد برگزار می شود و تمام تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه اتخاذ شده است.

'سید سعید سرابی' با اشاره به اینكه نمایشگاه كتاب ناشران ایران در مشهد از نظر كمیت و كیفیت در مقایسه با نمایشگاههای مشابه در سایر نقاط كشور از جایگاه خاصی برخوردار است، خواستار توجه بیشتر مسوولان ذیربط و از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری هر چه مناسب تر این نمایشگاه شد.

همچنین معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: همزمان با این نمایشگاه یازدهمین دوره انتخاب كتاب سال استان خراسان رضوی هم برگزار می شود و تلاش شده كه ناشران حرفه ای كتاب به سمت تخصصی گرایی حركت كنند.

'حسین مسگرانی' گفت: كمیته های مختلف نمایشگاه از جمله تبلیغات، اطلاع رسانی، فعالیت های جنبی، ادارات و سازمان ها و مطبوعات تشكیل شده و این كمیته ها برنامه های خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن نمایشگاه ارائه كرده اند.

در پایان این مراسم از پوستر شانزدهمین نمایشگاه كتاب ناشران ایران در مشهد رونمایی شد.ك/2

7490/522/ 3404
۰ نفر