۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۱
کد خبر: 81339119
T T
۰ نفر

برنامه هاي هفته كودك در استان يزد اعلام شد

۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۱
کد خبر: 81339119
برنامه هاي هفته كودك در استان يزد اعلام شد

يزد - ايرنا - برنامه هاي هفته كودك(15 تا 21 مهر) در نشست خبري تعدادي از دست اندركاران و متوليان اين بخش در استان يزد اعلام شد.

مدير كانون پرورش فكري و كودكان و نوجوانان استان يزد برگزاري سه نمايشگاه كتاب، آثار منتخبان اعضا و كودك و نيايش را از جمله برنامه هاي پيش بيني شده در اين زمينه اعلام كرد.

دانايي فر، رصد شبانه ستارگان در روستاي دربيد، جشن بزرگ تغذيه، برپايي سلسله نشست هاي شناخت موسيقي، اجراي نمايش فيلم هاي كوتاه و انيميشن را از ديگر برنامه هاي هفته كودك در استان اعلام كرد.

وي همچنين از برپايي جشن ويژه پرواز بادبادكهاي اميد با شعار شادي، دانش و آرامش در روز 18 مهر ماه در پارك كوهستان خبر داد.

معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش استان هم گفت: در اين هفته برنامه هاي مختلفي در سطح استان برگزار مي شود.

حسين رادمنش، برگزاري جشنواره بازي هاي محلي و بومي، راه اندازي اتوبوس شادي، بازديد كودكان از ابنيه هاي تاريخي و مسابقه نقاشي را از برنامه هاي اين اداره كل به همين مناسبت اعلام كرد.

وي تعداد دانش آموزان ابتدايي استان را 109 هزار و پيش دبستاني را 15 هزارو 300 نفر بيان كرد و در تعريف كودك گفت: افراد زير 16 سال كودك ناميده ميشوند.

محمد اكبري مدير كل كمتيه امداد استان هم خواستار رسيدگي به كودكان مستمند و نيازمند جامعه شدو گفت: اميدواريم جشن عاطفه ها در همين راستا و با همين هدف برپا شود.

معاون جوانان هلال احمر استان هم گفت: اين سازمان در طول سال برنامه هاي مختلفي براي كودكان و نوجوانان اجرا مي كند .

حامد صديقي افزود: برپايي ايستگاه نقاشي و اثار در اماكن عمومي، تجليل از مربيان طرح غنچه هاي هلال ، اجراي مسابقه پروار بادبادكها و مانور زلزله از جمله برنامه هاي اين هفته است.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز اظهار كرد: اگر بخواهيم كاري را در جامعه نهادينه سازي كنيم بايد از كودكان و نوجوانان آغاز كنيم.

علي غياثي با بيان اينكه اين اداره كل در حوزه نشر و مطبوعات و كتاب فعاليت هاي فرهنگي خوبي در زمينه كودك و نوجوان انجام داده است افزود: هم اكنون دو نشريه تخصصي در حوزه ياد شده فعاليت دارد.

وي برپايي نمايشگاه تصوير سازي كتاب كودك و رونمايي طرح برايم قصه بگو را از جمله برنامه هاي اين اداره كل اعلام كرد و گفت بايد آذر يزدي بعنوان يك الگو در اين بخش معرفي شود.

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي استان يزد هم در اين نشست گفت : در اين هفته برنامه هاي مختلفي در سطح استان اجرا مي شود.

جمال پايدار از اجراي طرح يك وعده غذاي گرم در مهدهاي روستا همزمان با اين هفته خبر داد و افزود: در اين طرح به كيفيت غذا و نكات بهداشتي توجه ويژه اي شده است.

وي بازديد كودكان از برخي دستگاههاي اجرايي استان و برپايي جشن را از ديگر برنامه هاي اين هفته اعلام كرد.

اين مسوول تعداد مهدهاي كودك استان را 276 باب بيان كرد و افزود: از اين تعداد 155 مورد شهري و بقيه روستا مهد هستند.

وي با بيان اينكه هم اكنون هشت هزار و 500 كودك در مهد كودك و روستا مهد نگهداري مي شوند تصريح كرد: همچنين 810 مربي هم در اين مهدها به اين كودكان خدمات ارائه مي دهند. ك/2

650/7546