۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۶
کد خبر: 81339073
T T
۰ نفر

اخاذی مرد شیاد با انتشار تصاویر دختران

۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۶
کد خبر: 81339073
اخاذی مرد شیاد با انتشار تصاویر دختران

تهران-ایرنا- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فرد شیادی كه با اغفال و فریب دختران در فضای مجازی عكس ها و فیلم های خصوصی آنها را دریافت و از آنها 500 میلیون ریال اخاذی كرده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ، سرهنگ 'سید مصطفی مرتضوی' افزود: در پی شكایت خانمی جوان مبنی بر اینكه فردی با بدست آوردن فیلم ها و تصاویر خصوصی وی قصد اخاذی 500 میلیون ریالی را دارد ،موضوع بصورت ویژه در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

وی اضافه كرد: شاكی با حضور در پلیس فتا در اظهارات خود عنوان كرد، مدتی پیش در اینترنت با پسری كه خود را با عنوان دروغین پزشك و جراح عمومی معرفی كرده آشنا شده و این رابطه به قصد ازدواج چندین ماه به طول انجامید و در طول این مدت تمامی اطلاعات زندگی خانوادگی خود اعم از مشخصات افراد خانواده و آدرس محل سكونت و كار خود را به وی گفته است.

مرتضوی اضافه كرد: خانم جوان در ادامه اظهارات خود گفت، بنا به دلایلی همچون غفلت و نادانی و فریب عاطفی ، تعدادی عكس و فیلم شخصی و خصوصی خود را برای وی ارسال كرده ، سپس پسر جوان تغییر رفتار داده و وی را تهدید به انتشار تمامی تصاویر در محل زندگی و كار نموده و در قبال عدم انتشار آن اعلام كرده باید مبلغ 500 میلیون ریال پرداخت كند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در مورد پیگیری موضوع توسط كارشناسان پلیس فتا اصفهان افزود: در ادامه برای كشف جرم و شناسایی مجرم تحقیقات تخصصی آغاز با جمع آوری مستندات و بررسی های تخصصی در فضای سایبر متهم شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر شد.

مرتضوی گفت: متهم در ابتدا منكر هرگونه بزهی شد ولی در مواجه با مدارك و مستندات این پلیس چاره جز بیان حقیقت نداشته و به بزه انتسابی اقرار كرد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: در بررسی هارد كامپیوتر متهم علاوه بر یافت شدن فیلم و عكس مربوط به شاكیه ، حجم قابل توجهی فیلم و عكس مربوط به تصاویر خصوصی دیگر افراد كه دقیقا با شیوه و شگرد مشابه قربانی مقاصد شوم متهم شده بودند نیز یافت شد.

مرتضوی با بیان اینكه متهم به اتهام سوء استفاده از تصاویر شخصی و غیراخلاقی و اخاذی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد به هموطنان توصیه كرد: از عضویت در سایت های دوست یابی پرهیز كنند و همچنین به افراد غریبه در گفتگوهای آنلاین به هیچ عنوان اعتماد نكنید.

اجتمام(1)9105** 1418
۰ نفر