۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۲۰:۴۳
کد خبر: 81338283
T T
۰ نفر

پیروزی ائتلاف حاكم در انتخابات پارلمانی لتونی

۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۲۰:۴۳
کد خبر: 81338283
پیروزی ائتلاف حاكم در انتخابات پارلمانی لتونی

تهران - ایرنا - حزب ائتلاف حاكم روز یكشنبه در انتخابات پارلمانی با شمارش 99 درصد آرا به پیروزی دست یافت.

به گزارش رویترز از ریگا ، بر اساس آمار كمیسیون انتخابات لتونی، ائتلاف حاكم متشكل از حزب وحدت، ائتلاف ملی گرا و اتحادیه سبزها در مجموع 58 درصد آرا را به دست آورده است .

پیروزی ائتلاف حاكم لتونی پس از آن به دست آمده است كه این حزب راست میانه مواضع تندی در قبال اقدامات روسیه در اوكراین اتخاذ كرد.

بر اساس این گزارش ، پیروزی این حزب دست راستی در این كشور حوزه بالتیك كه سال آینده (2015) ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده می گیرد ، موجب آسودگی خیال كسانی می شود كه نگران بودند، پیروزی حزب طرفدار روسیه 'كانكورد' در لتونی می تواند موجب نفوذ روسیه در اتحادیه اروپا شود.

'ایوارس ایجابس' استادیار علوم سیاسی دانشگاه ریگا درباره نتیجه انتخابات گفت: مسیر حمایت از اروپا و اقتصاد لیبرالی در لتونی ادامه خواهد یافت.

'آندریس برزینس' رییس جمهوری لتونی روز یكشنبه در سخنانی از تلویزیون این كشور گفت: نتایج مقدماتی نشان می دهد كه ائتلاف ما بطور راضی كننده ای حائز اكثریت شده است.

بر اساس این گزارش ،هنوز درگیر پس لرزه های بحران مالی است كه موجب كاهش 20 درصدی رشد اقتصادی این كشور شد.

این كشور عضو شوروی سابق كه اكنون در ناتو و اتحادیه اروپا عضویت دارد، از تحریم های اقتصادی این اتحادیه برضد مسكو در ارتباط با بحران اوكراین،حمایت كرده است.

'لایمدوتا استروجاما' نخست وزیر لتونی روز شنبه هنگام به صندوق انداختن رای خود، گفته بود كه مردم لتونی نسبت به مواضع تهاجمی روسیه عصبی و نگران هستند.

كشور لتونی دارای جمعیتی از روس تبارها است كه حدود یك چهارم از جمعیت دو میلیونی این كشور را تشكیل می دهند.

رسانام**1078** 1917
۰ نفر