شناسايي منابع مالي جديد براي تكميل طرح هاي عمراني ضروري است

قزوين-ايرنا- نماينده قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي گفت: بدليل ناكافي بودن اعتبارات، شناسايي منابع مالي جديد براي تكميل طرح هاي عمراني ضروري مي باشد.

به گزارش ايرنا، 'داوود محمدي' در بازديد از چند طرح در دست ساخت شهرداري الوند افزود: كمبود اعتبارات استاني از مهمترين چالش هاي پيش رو در اجراي طرح هاي عمراني است اما بايد با شناسايي منابع مالي جديد اجازه نداد كه اجراي طرح ها متوقف و تعطيل شود.

وي استفاده از فاينانس و مشاركت خارجي را يكي از شيوه هاي مناسب به منظور تكميل طرح هاي عمراني ياد كرد و گفت: با استفاده از اين روش مي توان طرح هاي مهمي را تكميل و به بهره برداري رساند.

نماينده مردم قزوين، البرز و آبيك در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به افزايش ميزان اعتبارات اختصاص يافته به استان قزوين، گفت: بودجه استان از 750 ميليارد ريال در سال 87 امسال به دو هزار و 200 ميليارد ريال افزايش يافته است.

محمدي در ادامه با اشاره به اجراي چند طرح ارتباطي شامل راه قزوين-الموت-تنكابن و خط آهن قزوين-رشت در استان، گفت: تكميل اين طرح ها به توسعه قزوين شتاب مي بخشد و اقتصاد منطقه را شكوفا مي سازد.

وي اظهاراميدواري كرد بتوان با سرمايه گذاري خارجي زمينه اجراي پروژه مترو قزوين-هشتگرد را هرچه زودتر به اجرا درآمد.

نايب رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي همچنين يادآور شد: پروژه خط آهن قزوين-قم نيز در رديف بودجه سال 94 قرار گرفته است كه اجراي اين طرح نيز در توسعه استان از نقش مهمي برخوردار مي باشد.

نماينده مردم قزوين، البرز و آبيك همچنين در نشست بررسي مشكلات شهرستان البرز نيز گفت: بودجه اين شهرستان در دو سال گذشته حدود 80 درصد افزايش داشته است.

وي با اشاره به افزايش جمعيت اين شهرستان،گفت: اين موضوع نياز احداث بيمارستان و مراكز درماني در الوند و محمديه را نشان مي دهد كه در اين خصوص با وزراي بهداشت و درمان دولت دهم و يازدهم نشست هاي مختلفي داشته ايم كه البته در نشست هاي اخير به نتايج مثبتي نيز رسيده ايم.

محمدي در ادامه با اشاره به ديگر نيازهاي شهرستان البرز از جمله در حوزه ورزش و آموزش و پرورش، گفت: ارايه خدمات و رسيدگي به مسايل و مشكلات شهرستان البرز به خاطر جمعيت بالا و رشد جمعيت در اولويت كاري مسوولان قرار دارد.

وي در ادامه از الوند به عنوان يكي از شهرهاي مهم استان قزوين كه داراي قابليت هاي بالاي صنعتي و كشاورزي است ياد كرد و گفت: شاهد اجراي طرح هاي مهمي در اين شهر كه بيشتر ساكنان آنرا قشر شريف كارگر تشكيل مي دهند، هستيم.

نماينده مردم قزوين، آبيك و البرز در ادامه سفر يكروزه خود به شهرستان البرز با امام جمعه الوند و جمعي از روحانيون اين شهرستان ديدار و گفت و گو كرد و از دارالقران در حال ساخت الوند نيز بازديد نمود.

7392/ 614