۲۷ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8133779
T T
۰ نفر

آیین جانسوز اربعین حسینی در سوریه برگزار شد

۲۷ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8133779
آیین جانسوز اربعین حسینی در سوریه برگزار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/27 فرهنگی.اربعین حسینی.دمشق دمشق - به مناسبت اربعین حسینی هزاران تن از عاشقان اهل بیت (ع ) یکشنبه شب در رثای شهیدان واقعه جانسوز کربلا در اماکن مذهبی دمشق به عزاداری پرداختند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، به همین مناسبت حرمهای مطهر حضرت زینب کبری (س ) حضرت رقیه (س )، شاهد حضور عزادارانی بود که از کشورهای مختلف در این مراسم حضور یافتند.
همه ساله همزمان با اربعین حسینی ، شیعیان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ، آفریقا، لبنان ، سوریه ، افغانستان ، پاکستان ، عراق ، هند و زایران ایرانی با حضور در مرقد مطهر حضرت زینب (س ) و مرقد مطهر حضرت رقیه (س ) به سوگ مولای خود می نشینند.
در مراسم امسال دستجات سینه زن و زنجیرزن در صفوف منظم در خیابانهای اطراف حرم حضرت زینب (س ) به حرکت در آمدند و بر سر و سینه کوفتند و اشک ماتم ریختند.
مناطق شیعه نشین سوریه نیز بیرقهای سیاه ، سبز و سرخ به نماد عزا، ماندگاری این قیام و سرخی خون شهدای دشت نینوا مزین شده است .
جمعیت 18 میلیونی سوریه از طیف متنوعی شامل سنی ها، علوی ها، اسماعیلیان ، شیعیان ، دروزی ها و مسیحیان تشکیل شده است که 180 هزارنفر از آن را شیعیان تشکیل می دهند.
شیعیان دمشق ، پایتخت سوریه ، در مناطق امام صادق (ع )، زین العابدین (ع ) و الامین زندگی می کنند. در استان های حلب ، ادلب و حمص نیز برخی از روستاها شیعه نشین هستند.
خاورم 5 1577** **/1526شبک شماره 168 ساعت 23:36 تمام
۰ نفر