۲۷ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8133777
T T
۰ نفر

هیلاری کلینتون راهی آسیا شد

۲۷ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8133777
هیلاری کلینتون راهی آسیا شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/27 سیاسی.آمریکا.آسیا.کلینتون هیلاری کلینتون برای انجام نخستین ماموریت خود به عنوان وزیر خارجه آمریکا در آسیا راهی منطقه شد و قول داد که مناسبات آمریکا با این منطقه تقویت شود .به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، یافتن راههایی برای مقابله با بحران اقتصادی جهان و همچنین موضوع تغییرات جوی و جلوگیری از تکثیر هسته ای از جمله اولویتهای بالای کلینتون در این سفرهستند.
بگفته تحلیلگران ، انتخاب وزیر خارجه آمریکا برای سفر به ژاپن که احتمالا روز دوشنبه وارد آن خواهد شد و همچنین دیدار از اندونزی ، کره جنوبی ، چین ، بازتاب تلاش برای تحقق یک استراتژی بلندمدت برای برخورد با تغییر روند پویای اقتصادی ، سیاسی و قدرت نظامی در جهان است .
سلف های کلینتون معمولا در وهله اول به اروپا یا خاورمیانه سفر می کردند دو روز پیش از عزیمت خود ، کلینتون آمادگی اش را برای همکاری با رهبران آسیا به منظور حل بحران اقتصادی و تقویت تشریک مساعی و ائتلاف های دو طرف اعلام کرده بود .
وی در نخستین سخنرانی خود در مورد سیاست خارجه در انجمن آسیا مستقر در نیویورک ، همچنین اظهار داشت که آماده کمک به جلوگیری از تکثیر سلاحهای هسته ای در آسیا است .
وی برنامه هسته ای کره شمالی را کماکان بدترین چالش برای ثبات آسیای شمال شرقی خواند .
مترجمام 1184**1403شبک .
شماره 166 ساعت 23:27 تمام
۰ نفر