۲۷ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8133712
T T
۰ نفر

نیویورک تایمز:

۲۷ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8133712
نیویورک تایمز: تلفات نیروهای آمریکایی در افغانستان به مرز هشدار آمیز رسید ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/27 سیاسی.آمریکا.افغانستان.تلفات تهران - نیویورک تایمز نوشت: رشد روزافزون تلفات نیروهای آمریکایی در افغانستان حاکی از وخامت اوضاع امنیتی این کشور است .
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، روزنامه نیویورک تایمز در شماره روز یکشنبه خود در گزارشی با مقایسه آمار تلفات نیروهای اشغالگر ظرف یک سال گذشته در عراق و افغانستان، به مقایسه اوضاع امنیتی دو کشور پرداخته است.
نیویورک تایمز در ادامه این گزارش آورده است : در مقام مقایسه وضع دو جنگ عراق و افغانستان، بر خلاف عراق که اوضاع رو به آرامش در حال پیشرفت است، در افغانستان شرایط امنیتی روز به روز بدتر می شود و بارزترین گواه آن آمار روزافزون تلفات نیروهای آمریکایی در این کشور است .
سال 2008 میلادی سال فروکش کردن خشونتها در عراق و در مقابل اوج گرفتن ناآرامیها در افغانستان بوده است.
در آخرین گزارشی که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون ) و یک سازمان مستقل تحقیقاتی از تلفات نیروهای آمریکایی در جنگهای عراق و افغانستان تهیه کرده اند، آمده است: در سال 2008 آمار تلفات نیروهای خارجی در عراق بالغ بر 306 تن بود، در حالی که سال 2007 میلادی این آمار حاکی از 897 کشته بود که جز 7 تن بقیه آمریکایی بودند.
این در حالیست که در مقام مقایسه در افغانستان در سال 2008میلادی ، 289 سرباز کشته شدند که 151 تناز آنها آمریکایی بودند که این رقم در سال ، 2007، شمار 225 کشته بود.
حدود یک چهارم تلفات سربازان خارجی در سال 2008 در عراق نتیجه حوادث غیر خشونت بار بوده است.
در حالیکه بر خلاف آن، کمتر از 10 درصد تلفات این سربازان در افغانستان در اثر حوادثی غیر خشونت بار عارض شدند. این آمار نشانه ای بارز از شدت گرفتن خشونتها در افغانستان است .
آمارهای خوشبینانه میزان تلفات نیروهای خارجی در عراق ، دال بر آن است که میزان تلفات در عراق رو به کاهش است .
آمار تلفات نیروهای خارجی گواه این مدعاست که اوضاع امنیتی در افغانستان نه تنها هیچ پیشرفتی نداشته بلکه هشداردهنده روزهای سخت تر برای نیروهای بیگانه در این کشور است .
صویر** 1591 1479** شماره 101 ساعت 14:59 تمام
۰ نفر