۲۵ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8133051
T T
۰ نفر
حماس پیش بینی کرد که تا دو روز دیگر آتش بس اعلام خواهد شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/25 سیاسی.حماس.آتش بس تهران- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس پیش بینی کرد که آتش بس با رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر، دو روز دیگر اعلام خواهد شد.
به گزارش گروه اخبار صوتی وتصویری ایرنا، شبکه تلویزیونی العربیه روز جمعه با اعلام این خبر افزود: موسی ابومرزوق معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در این باره گفت که آتش بس که 18ماه طول خواهد کشید شامل گشایش تمام گذرگاهها تجاری بین اسرائیل و غزه است.
از سوی دیگر طاهر النونو عضو هیات مذاکره کننده حماس در قاهره گفت که بیشتر موانعی که بر سر راه دستیابی به توافق آتش قرار داشت، از بین رفته است.
بنابر اعلام العربیه این آتش بس جایگزین توافق آتش بس متزلزلی می شود که دو طرف چندی قبل و پس از حملات اسرائیل به غزه که 22روز ادامه یافت، اعلام کردند.
مصر در این مورد عملیات چند مرحله ای را پیشنهاد کرده است که با اعلام آتش بس آغاز می شود و سپس شامل توافق در مورد تبادل اسرا وگشایش گذرگاههای مرزی و مذاکرات آشتی بین گروههای فلسطینی خواهد شد.
از سوی دیگر، ابومرزوق گفت که موضوع گلعاد شالیت اسیر فلسطینی از موضوع آتش بس جدا شده است و برای دستیابی به توافق در مورد مبادله اسرا نیز باید مذاکراتی انجام گیرد.
صویر1369**1110** شماره 022 ساعت 09:02 تمام
۰ نفر