۲۲ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8132641
T T
۰ نفر
اوباما بر اهمیت همکاری با روسیه در زمینه هسته ای تاکید کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/22 سیاسی.روسیه.اوباما.هسته ای مسکو- باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن بر اهمیت همکاری کشورش با روسیه برای جلوگیری از انتشار سلاحهای هسته ای در جهان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا از مسکو و به نقل از گزارش روز سه شنبه ریانووستی، اوباما گفت: یکی از اهداف من جلوگیری از انتشار سلاحهای اتمی در جهان می باشد و همکاری آمریکا با روسیه برای هموارسازی این مسیر را مهم می دانم.
وی افزود، در گفت و گوی تلفنی با دمیتری مدودیف همتای روس خود به این نکته اشاره و دیدگاه خودم را درباره کاهش زرادخانه های اتمی دو کشور و درخواست از کشورهای دیگر برای عقد موافقتنامه ای در زمینه جلوگیری از انتشار سلاحهای اتمی را برای وی تشریح کردم.
اوباما گفت: نظام جلوگیری از انتشار سلاحهای هسته ای در جهان در چند سال اخیر تضعیف شده است.
به گزارش ایتارتاس رییس جمهوری آمریکا گفت: از سرگیری مذاکرات آمریکا و روسیه برای کاهش سلاحهای موجود در زرادخانه های اتمی دو کشور اهمیت فراوان دارد.
اعتبار پیمان استارت-یک در زمینه کاهش سلاحهای هسته ای میان روسیه و آمریکا در دسامبر سال جاری میلادی به پایان می رسد و دو کشور هنوز نتوانسته اند برای عقد موافقتنامه جدیدی در این زمینه به توافق برسند.
رسانه های خبری روسیه اخیرا از قصد اوباما برای ارایه پیشنهاد به روسیه جهت کاهش متقابل زرادخانه های هسته ای دو کشور به تعداد یک هزار کلاهک اتمی خبر دادند که روسیه از آن استقبال کرد.
رییس جمهوری آمریکا در ادامه کنفرانس مطبوعاتی، رقابت تسلیحاتی اتمی در منطقه خاورمیانه را برای جهان تهدید جدی دانست و بر همکاری با روسیه برای جلوگیری از این امر تاکید کرد.
اوباما گفت: اگر رقابت اتمی در منطقه بی ثباتی مثل خاورمیانه رخ دهد، برای همه ما تهدید خواهد بود.
وی همچنین از پناه گرفتن شماری از تروریست ها در مناطق مرزی پاکستان با افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت: تروریست ها در پاکستان نه تنها برای دولت این کشور، بلکه برای آمریکا نیز تهدید بشمار می روند.
اروپام 1368**1773**2242** شماره 068 ساعت 10:58 تمام
۰ نفر