۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۰
کد خبر: 81326335
T T
۰ نفر
قرآن كريم عامل مهم وحدت مسلمانان در مقابل تحركات گروهكهاي تكفيري است

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: قرآن كريم عامل مهم وحدت مسلمانان در مقابل تحركات گروهكهاي تكفيري و ديگر گروههاي افراطي در منطقه و جهان است.

حجت الاسلام والمسلمين 'سيد مهدي قريشي' روز پنجشنبه در جلسه شوراي هماهنگي و گسترش فعاليت هاي قرآني آذربايجان غربي افزود: در اوضاع آشفته كنوني و تحرك گروهك هاي تكفيري و غيرتكفيري، بايد به قرآن كريم به عنوان عامل وحدت متمسك شويم تا بتوانيم در مقابل اين گروهك ها پايداري داشته باشيم.

وي اضافه كرد: تمسك به قرآن و آموزه هاي قرآني، عامل نجات و سعادت بشري است كه اين امر بايد به يك فرهنگ در بين مسلمانان جهان تبديل شود.

وي با اشاره به لزوم محور قرار دادن قرآن در تمامي امور در جامعه اسلامي، اظهار كرد: اهميت دادن به آموزه هاي قرآني، وظيفه آحاد مسلمانان است كه اين وظيفه در بين مسوولان به ويژه مسوولان قرآني، سنگين تر است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي ادامه داد: اعمال و رفتار مسوولان كشور بايد منطبق با قرآن و آموزه هاي قرآني باشد تا آحاد مختلف جامعه اين رفتار مديران را الگوي خود قرار دهند.

حجت الاسلام قريشي گفت: در كنار تحصيل علوم مختلف بايد تسلط به علوم قرآني نيز در راس برنامه هاي آموزشي كشور قرار گيرد تا جواناني قرآني تحويل جامعه داده شود.

وي با اشاره به ظرفيت ها و قابليت هاي قرآني آذربايجان غربي افزود: وجود قاريان و حافظان بين المللي و برجسته در استان، نشان دهنده توان موجود براي تبديل شدن به قطب قرآني كشور است و با توجه به اين توان، بايد بيش از پيش روي كودكان و نوجوانان در راستاي تربيت افراد قرآني سرمايه گذاري شود.

وي با انتقاد از اينكه ساماندهي خاصي براي فعاليت هاي قرآني در اروميه وجود ندارد، اضافه كرد: اين بي ساماني ها بايد پايان يابد و براي اين منظور، تقويت شوراي هماهنگي و گسترش فعاليت هاي قرآني ضروري است.

امام جمعه اروميه اظهار كرد: در شهر بزرگ اروميه، تنها يك فرهنگسراي قرآن و عترت وجود دارد كه در برخي موارد نيز در اين فرهنگسرا، به جاي پرداختن به فعاليت هاي قرآني به ورزش و ساير بخش ها پرداخته مي شود.

وي ادامه داد: مديريت شهري اروميه بايد ترتيبي اتخاذ كند تا اين ساختمان تنها به فعاليت هاي قرآن و عترت اختصاص يابد.

حجت الاسلام 'محمدباقر كريمي 'مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي نيز در اين جلسه گفت: تعميق و تامين شناخت و ايمان به قرآن و ارتباط و انس با آن از جمله ملزومات توسعه فرهنگ قرآني است كه اميدواريم در راستاي برنامه ريزي براي تحقق اين امر موفق باشيم.

شوراي هماهنگي و گسترش فعاليت هاي قرآني با اهتمام اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در آذربايجان غربي برگزار و ملزومات توسعه فرهنگ و فعاليت هاي حوزه قرآن در آن به بحث و بررسي گذاشته مي شود.

8137/8136 / 1539
۰ نفر