ایجاد منابع درآمدی پایدار زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم میكند

استان تهران - ورامین - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین گفت: ایجاد منابع درآمدی پایدار برای انجمن حمایت از زندانیان ، زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بیشتری را فراهم می كند.

ابوالقاسم مراد طلب روز پنجشنبه در جلسه ستاد دیه استان تهران كه در محل دادسرای ورامین برگزار شد افزود : یكی از مهمترین منابع درآمدی انجمن حمایت از زندانیان ، خیرّین نیك اندیش می باشند كه این افراد با كمك های انسان دوستانه خود ، زمینه آزادی زندانیان و حمایت از خانواده آنان را فراهم كرده اند ولی این كمك نمی تواند به صورت پایدار و در تمامی ایام وجودداشته باشد.

وی گفت: جمعیت حمایت از زندانیان نیازمند منابع درآمدی پایداری می باشد تا بتوان به واسطه این كمك ها زندانیان جرائم غیر عمد بیشتری را آزاد كرد.

وی تصریح كرد: هم اكنون انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ورامین یك هزار متر مربع زمین را به مجتمع تعمیرگاهی تبدیل كرده و تلاش دارد با اجاره این مكان ، درآمد پایداری را ایجاد كند.

وی بیان داشت : شهرستان ورامین هم اكنون یكی از مستعد ترین مناطق كشور برای كشت پسته است به گونه ای كه هم اكنون بیش از 4 هزار هكتار از اراضی شهرستان زیر كشت مرغوب ترین پسته رفته است .

مرادطلب تصریح كرد:در صورتی كه بتوان اراضی مستعد منابع طبیعی با هماهنگی مسوولین در اختیار انجمن حمایت از زندانیان قرار گیرد و بتوان از با بهره گیری از نیروی كار موجود در زندان ها آن را آباد كرد ، می توان از درآمد حاصل از آن خانواده زندانیان را حمایت و زمینه آزادی زندانیان بیشتری را فراهم نمود.

رئیس دادگستری شهرستان ورامین نیز گفت : آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از میزان ارتكاب بزه و جرم در جامعه می كاهد .

عبادالله میرزایی افزود: آزادی زندانیان جرائم غیر عمدی كه به واسطه مسائل مالی در زندان به سر می برند می تواند امیدواری و دلبستگی خانواده این افراد به نظام را افزایش دهد .

وی بیان داشت : بسیاری از ارگان ها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی می توانند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نقش داشته باشند و در این بین فراهم نمودن شرایط برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد می تواند از وقوع و تكرار جرائم بكاهد .

وی گفت : وقتی فردی را از زندان آزاد می كنیم در اصل یك خانواده و به دنبال آن جامعه را از بسیاری از مشكلات نجات داده ایم .

میرزایی اظهار داشت : ستاد دیه پس از انجام تحقیقات لازم توسط كارشناسان در جهت اخذ رضایت از شاكیان این فراد اقدام نموده و نسبت به پرداخت دیه و آزادی آنان اقدام نموده است .

رئیس دادگستری ورامین افزود : انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ورامین در طول گذشته تلاش های بسیار مناسبی در جهت رفع مشكل خانواده زندانیان تحت پوشش قرار داده و هر ماه به آنان مستمری و كمك های نقدی و غیر نقدی پرداخت نموده است .

وی اظهار داشت : در سال گذشته با كمك 300 میلیون تومانی بانك ملی ، تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان ورامین نیز آزاد شدند .

تهرام564/7254