۲۸ شهریور ۱۳۹۳، ۸:۰۴
کد خبر: 81317646
T T
۰ نفر
حمايت وزارت ارشاد از هنرمندان براي توليد فيلم هاي قرآني

تهران - ايرنا - معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن اعلام آمادگي از هنرمندان و توليدكنندگان فيلم هاي سينمايي و مستند دعوت كرد تا به خلق آثار قرآني بپردازند.

حجت الاسلام محمدرضا حشمتي روز جمعه درباره آمادگي معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي توليد آثار هنري با مضامين قرآني به خبرنگار معارف ايرنا گفت: هر هنرمندي كه آمادگي توليد فيلم با موضوع هاي قرآني را داشته باشد، مي تواند پيشنهاد خود را به اين معاونت ارائه دهد تا كارگروه مربوطه پس از كارشناسي و تامين اعتبار لازم، مقدمات امضاي قرارداد را فراهم كنند.

وي افزود: تمام هنرمندان و افراد توليد كننده كه در زمينه آموزه هاي قرآني ايده و نظريه دارند، با مراجعه به معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به عنوان متولي اين كار، مي توانند با توجه به فضاي فراهم شده كنوني به توليد فيلم هاي سينمايي، مستند و پويانمايي بپردازند.

حشمتي همچنين گفت: تلاش داريم تا اعتبارهاي لازم را از منشور شوراي توسعه فرهنگ قرآني فراهم كنيم و تعدادي از آثار هنري را در زمينه هاي مختلف تا پايان سال جاري آماده كنيم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همكاري سازمان ها و نهادهاي مرتبط همچون حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و معاونت سينمايي وزارتخانه را مي طلبد كه هماهنگي هاي لازم انجام شده است و يك گروه نيز در دفتر تبليغ و ترويج معاونت قرآن و عترت با مسووليت حسين انتظامي معاون مطبوعاتي در اين زمينه فعاليت مي كنند.

وي در ادامه از راه اندازي سايت جامع قرآني تا پايان سال خبر داد و گفت: سايت جامع قرآني به معناي يك سايتي است كه همه اطلاعات قرآني در آن ديده شود و همه خدمات مورد نياز جامعه قرآني با همكاري تمام حوزه هاي قرآني ارائه شود.

حشمتي اضافه كرد: در اين سايت علاوه بر ارائه اطلاعات قرآني، بانك هاي اطلاعاتي ساير سازمان هاي قرآني نيز ارتباط داده مي شود.

وي در پايان گفت: راه اندازي سايت جامع قرآني جزو برنامه هايي است كه از روزهاي آغازين اشتغال در معاونت قرآن و عترت طراحي شد و رايزني هاي سخت افزاري و محتوايي آن درحال تدوين است.

فراهنگ(4)**1003**