۲۸ شهریور ۱۳۹۳، ۰:۰۶
کد خبر: 81317607
T T
۰ نفر
كشته شدن 23 تروریست دیگر در حمله ارتش پاكستان به مواضع شبه نظامیان

اسلام آباد- ایرنا- ارتش پاكستان با صدور بیانیه ای اعلام كرد: در حملات عصر پنجشنبه جنگنده های ارتش به مواضع شبه نظامیان در شمال غرب این كشور، 23 تن دیگر از تروریست ها و شبه نظامیان كشته شدند.

به گزارش ایرنا، ارتش پاكستان در گزارش خود اعلام كرد كه این حملات در مناطق «اسماعیل خیل» و «زروم» وزیرستان شمالی انجام شد. این مناطق مخفیگاه تعداد زیادی از شبه نظامیان بومی و اُزبك وابسته به القاعده و گروه غیرقانونی 'تحریك طالبان' است .

براساس این گزارش، حملات گسترده زمینی و هوایی علیه مواضع گروه های شبه نظامی، معروف به عملیات «ضرب عضب» (zarb-e-azb) تاكنون دستاوردهای خوبی داشته و از شروع این عملیات (از بیش از سه ماه پیش تاكنون) بیش از یك هزار و 100تن از تروریست ها و شبه نظامیان كشته شده اند.

ارتش مدعی است تاكنون 90 درصد از مناطق و شهرهایی كه به مخفیگاه شبه نظامیان تبدیل شده بود، از جمله «میرانشاه و میرعلی» را از وجود این عناصر نامطلوب پاكسازی كرده است.

با وجود این، از آنجا كه رسانه ها اجازه ندارند با حضور در صحنه و از نزدیك به تهیه خبر و گزارش از این عملیات بپردازند، برخی رسانه های پاكستان همواره با نگاه تردید به اخبار مربوط به این آمار و دستاوردهای اعلام شده از سوی ارتش نگاه می كنند.

عملیات گسترده ارتش علیه مواضع شبه نظامیان طالبان از روز 25 خردادماه گذشته و بعد از بن بست مذاكرات صلح میان دولت و طالبان پاكستان آغاز شد و طبق گزارش ارتش، تاكنون بیش از یك هزار شبه نظامی در جریان این عملیات كشته شده اند.

فرمانده ارتش پاكستان و نخست وزیر این كشور تاكید كرده اند كه این عملیات تا نابودی كامل تروریست ها ادامه خواهد یافت.

به تازگی نیز 'عاصم باجوا' مسئول روابط عمومی ارتش پاكستان و سخنگوی ارتش در مصاحبه ای درباره نتایج این عملیات (ضرب عضب) اعلام كرد كه این عملیات سبب شده است تا توان طالبان برای حملات تروریستی به شدت كاهش یابد.

آساق*1* 1723 ** 2023