۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۲۲
کد خبر: 81317214
T T
۰ نفر
استاندار قزوين: مدير غيرمقيم بدرد حل مشكلات مردم نمي خورد

قزوين-ايرنا- استاندار قزوين بر سكونت مديران در محل خدمت خود تاكيد كرد و گفت:مديرغيرمقيم مديري 50 درصدي است و بدرد حل مسايل و مشكلات مردم نمي خورد.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي استانداري، 'مرتضي روزبه' روز پنجشنبه در نشست با اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار آبيك،اقامت مديران در محل خدمت را موضوعي ضروري و از شرايط انتصاب مديران برشمرد و در اين خصوص افزود: يكي نبودن محل خدمت و اقامت مديران يك پديده زشت است و براي استان مدير متوسط اما مقيم از مدير قوي اما غيرمقيم بهتر مي باشد.

استاندار قزوين تاكيد كرد: معاونت امور عمراني استانداري بايد مساله اقامت شهرداران در محل خدمت را ساماندهي كند و اين خواسته ما از مديران شهري،مديران ادارات و دستگاه ها، فرمانداران و بخشداران است.

وي خاطرنشان كرد: شرط اول مديريت در شهرستان،اقامت است و فرماندار بايد اين موضوع را به عنوان يك شرط اصلي در موافقت با انتصاب مديران شهرستاني مطرح و لحاظ كند.

روزبه گفت:سكونت مدير در محل خدمت، فضاي كار و فعاليت را براي مدير متفاوت خواهد كرد چون جنس كار مديران به گونه اي است كه 50 درصد وقت و زمان آنها در ميان مردم سپري خواهد شد.

اين مسوول در بخش ديگري از صحبت هاي خود گفت: آنچه براي ما فوق العاده حايز اهميت مي باشد اين است كه به همه استان به يك چشم نگريسته شود و نگاه تبعيض آميز به مناطق وجود نداشته باشد تا شاهد شكوفايي و توسعه تمامي مناطق باشيم.

وي ادامه داد:برگزاري نشست هاي مشترك با اعضاي شوراهاي اسلامي و شهرداران با همين نگاه و رويكرد برگزار مي شود.

اين مسوول در ادامه با تاكيد بر تلاش براي توسعه هرچه بيشتر آبيك از سوي شهرداري اين شهر، با بيان اينكه شهرهاي نظرآباد و هشتگرد 30 سال پس از آبيك به شهر تبديل شده اند اما از سطح توسعه يافتگي بالاتري نسبت به آبيك كه در نزديكي آنها واقع شده است، برخوردار شده اند، گفت: بايد با با برگزاري نشست هاي مستمر با نخبگان و صاحبنظران منطقه راه هاي توسعه آبيك مورد بررسي قرار بگيرد.

استاندار قزوين با بيان اينكه شهر با همه مختصات و ويژگي هاي ممتازي كه دارد نتوانسته است به موقعيت و جايگاه شايسته خود دست يابد، اظهارداشت:آبيك از امتيازات ويژه اي برخوردار است كه از جمله آنها عبور راههاي اصلي كشور، خط راه آهن، نزديكي به تهران، نزديكي به مركز استان و شهرك هاي صنعتي است بنابراين شهرداري و شوراي اين شهر بايد با راه اندازي دبيرخانه رشد و توسعه شهر، سلسله نشست هايي را تدارك ببينند و در آنها از نخبگان شهر براي برون رفت از شرايط فعلي همفكري وتبادل نظر كنند.

استاندار قزوين با تاكيد بر اينكه كوچك كردن شهرداري موضوعي مثبت است كه بايد به طور واقع بينانه مورد توجه قرار بگيرد، در پايان افزود: جذب مشاركت مردم با ارايه خدمات محسوس و مشهود بايد توسط شهرداري ها طراحي و به صورت پروژه اي اجرايي شود.

گفتني است در ابتداي اين نشست گزارشي از اقدامات و فعاليت هاي صورت گرفته، برنامه ها و اولويت ها و مسايل و مشكلات شهر آبيك توسط فرماندار،شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر آبيك ارايه شد.

شهر آبيك به عنوان مركز شهرستان آبيك داراي 15 هزار نفر جمعيت است و در شرق استان قزوين قرار دارد.

7392/ 614