۲۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۵۴
کد خبر: 81309349
T T
۰ نفر
يكشنبه هفته آينده در شهرستان سمنان عزاي عمومي اعلام شد

سمنان - ايرنا - در پي رحلت آيت الله شيخ 'محمدتقي نصيري' از علماي سمنان امام جمعه و نماينده ولي فقيه در استان و استاندار سمنان با صدور پيامي ضمن تسليت رحلت اين استاد و مدير سابق حوزه علميه سمنان يكشنبه هفته آينده را در شهرستان سمنان عزاي عمومي اعلام كردند.

حجت الاسلام والمسلمين 'سيدمحمد شاهچراغي' و 'محمد وكيلي' در اين پيام كه روز جمعه نسخه اي از آن در اختيار ايرنا قرار گرفت ،افزودند: رحلت عالم بزرگوار و مدير حوزه علميه سمنان مرحوم آيت الله شيخ محمد تقي نصيري كه عمر شريف و پر بركت خود را در ترويج علم و نشر احكام نوراني اسلام و سيره امامان معصوم (ع) ، حفظ آرمانهاي اصيل انقلاب اسلامي و خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم سپري كرد را به محضر شريف رهبر معظم انقلاب، آحاد مردم متدين و مذهبي استان به ويژه مردم انقلابي سمنان، علما و روحانيت معظم، شاگردان و دوستداران ايشان، بيت مكرم و فرزندان عزيزان تسليت و تعزيت عرض مي كنيم.

امام جمعه و استاندار سمنان در اين پيام تاكيد كرد: بي شك فقدان آن عالم روحاني جليل القدر كه از محضر امام راحل (ره) كسب فيض كرده و از چهره هاي انقلابي، علمي و حوزوي بودند ثلمه جبران ناپذيري براي جامعه اسلامي محسوب مي شود.

در اين پيام اعلام شده است: همزمان با مراسم تشييع پيكر مطهر آن عالم بزرگوار در روز يكشنبه آينده در شهرستان سمنان عزاي عمومي اعلام مي شود.

آيت الله نصيري پنجشنبه شب پس از گذراندن دوره طولاني بيماري نداي حق را لبيك گفت.

ايشان در سال 1310 در سمنان ديده به جهان گشود و پس از سالها تحصيل در شهرهاي قم و مشهد به مدت بيش از 50 سال در خدمت دين و مردم سمنان بود.

وي در دوران تحصيل از محضر مراجع عظام از جمله بروجردي، گلپايگاني، محقق داماد و امام خميني (ره) كسب فيض كرده است.

آيت الله نصيري سالها با مديريت حوزه علميه سمنان به تربيت و پرورش شاگرداني در سطوح مختلف علمي مشغول بود.ك/1

599/ 605
۰ نفر