۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۹:۱۵
کد خبر: 81297530
T T
۰ نفر
نماینده بان كی مون:جهان به خطرات ناشی از تغییرات جوی بی توجه بوده  است

نیویورك –ایرنا-نماینده ویژه دبیر كل سازمان ملل متحد در امور مربوط به تغییرات جوی با یادآوری اینكه رهبران جهان تاكنون به مساله آلودگی های جوی و خطراتی كه این آلودگی ها برای حیات بر روی زمین دارد بی توجهی كرده اند بر ضروت تلاش های گسترده بین المللی برای مقابله با خطرات ناشی از این مشكل جهانی تاكید كرد.

'مری رابینسون' نماینده ویژه بان كی مون در سومین 'كنفرانس جزایر كوچك رو به رشد' كه در جزیره ساموا برپاست، افزود: مساله آلودگی های جوی موضوعی است كه به ادامه حیات روی كره زمین ارتباط پیدا می كند.

وی با تاكید بر ضرورت توجه بیشتر رهبران جهان به مساله یادشده ادامه داد: رهبران جهان تا كنون به قدر لازم به این مساله توجهی نشان نداده اند.

نماینده بان كی مون افزود:آلودگی های روز افزون جوی نه تنها سبب آوارگی مردم و نابودی منابع حیاتی كره زمین، بلكه سبب از میان رفتن جان انسان ها می شود و به همین دلیل باید از سوی رهبران جهان مورد توجه و تعمق بیشتری قرار گیرد.

رابینسون همچنین به اهمیت برگزاری این گونه نشست ها برای افزایش آگاهی های بین المللی در مورد خطرات جدی این آلودگی ها اشاره كرد و از رهبران شركت كننده در این كنفرانس خواست تا با كنار گذاشتن كلی گویی های متداول به صراحت و به طور مشخص بگویند كه كشورشان در آینده چه كمكی می تواند به حل این مشكل جهانی كند.

اروپام-4-541**1010