۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۰۲
کد خبر: 81297282
T T
۰ نفر
نماینده سازمان ملل: ایران برنامه جدی برای مبارزه با خشكسالی دارد

زنجان - ایرنا - معاون نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد گفت: دولت ایران برنامه جدی برای مبارزه با خشكسالی در دستور كار دارد.

'بالاسوبرامانیام مورالی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در زنجان افزود: با توجه به پروژه های اجرا شده و نتیجه آنها، می توان شاهد فعالیت های سازنده و مناسب ایران در زمینه خشكسالی بود.

وی یادآور شد: برنامه ها و اولویت بندی هایی كه دولت ایران به دفتر برنامه عمران سازمان ملل اعلام می كند نشان دهنده همت جدی این كشور در این حوزه است.

مورالی اظهار كرد: خشكسالی یكی از بزرگترین چالش های جهانی است كه به دلایل مختلف بویژه تغییرات اقلیمی ایجاد شده است.

معاون نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد به همكاری سازمان ملل با ایران برای مبارزه با خشكسالی اشاره كرد و پروژه های اجرا شده در تالاب های ایران و دریاچه ارومیه را از جمله این طرح ها برشمرد.

وی خاطرنشان كرد: یكی از برنامه های سازمان ملل متحد حفظ و احیای تالاب هاست كه هم اكنون با سازمان حفاظت محیط زیست ایران مشغول فعالیت هستند.

مورالی گفت: تالاب ها در خطر هستند و پروژه های مشترك به خواست دولت جمهوری اسلامی به منظور حفظ و احیای این گنجینه های زیست محیطی اجرا می شود.

معاون نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد گفت: یكی از راهكارهای سازمان ملل برای حل مشكل زیست محیطی پروژه ای است كه اكنون با مشاركت سازمان جنگل های ایران به نام ترسیب كربن با هدف بیابان زدایی در دست اجراست.

وی افزود: بیش از 10 سال از زمان آغاز اجرای این پروژه ها سپری شده و در این مدت در مناطق بسیاری درختكاری صورت گرفته است.

مورالی این پروژه را از موفق ترین پروژه های مشترك سازمان ملل با ایران خواند و یادآور شد: با این طرح می توان علاوه بر بیابان زدایی، اقدام به حفظ مراتع و توسعه جنگل ها كرد.

معاون نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد به هماهنگ بودن برنامه های سازمان ملل متحد با سیاست های توسعه ای كشورها اشاره كرد و آخرین برنامه پنج ساله سازمان را منطبق با زمان و اهداف برنامه پنجم توسعه ایران برشمرد.

'بالاسوبرامانیام مورالی' برای حضور در اولین كنفرانس بین المللی خدمات مشاوره ای روستایی آسیا و اقیانوسیه به منظور تسهیل اطلاعات و نوآوری ها برای توانمندسازی خانواده های بهره برداران و پنجمین كنگره علوم و ترویج و آموزش كشاورزی و منابع طبیعی ایران به زنجان سفر كرده است.

این همایش ها از امروز سه شنبه 11 شهریور در دانشگاه زنجان آغاز شده و تا 13 همین ماه ادامه خواهد داشت.

در این همایش ها اساتید و دانشمندانی از 24 كشور و نمایندگان سازمان های بین المللی در حوزه كشاورزی و مراتع به همراه مسوولان بلند پایه ایرانی حضور دارند.

7319/596/ 684
۰ نفر