۱۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۱۸
کد خبر: 81297199
T T
۰ نفر
عضو فرهنگستان هنر: زنان در دفاع مقدس حضور ارزشمندی داشتند

تهران-ایرنا- عضو فرهنگستان هنر گفت: زنان در دوران دفاع مقدس حضور ارزشمندی داشتند و همان طور كه بار سنگینی در جبهه‌های جنگ روی دوش مردان بود، زنان نیز بار اداره زندگی و نگهداری از خانه و خانواده را به دوش می كشیدند كه باید آنها را روایت كرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، ' مریم لاری' با عنوان اینكه نباید روایت زنان دفاع مقدس از بین برود، افزود: در هنر وادبیات هنوز نتوانسته ایم به طور شایسته به نقش زنان در دفاع مقدس بپردازیم.

وی اظهار داشت: كارهایی در زمینه ارایه نقش قشرهای مختلف در پایداری شرایط جنگ تحمیلی انجام شده اما بیشتر این كار‌ها حاشیه‌ای یا شعاری بوده و نتوانسته اصل واقعیت را نشان دهد.

وی با بیان این كه باید كارهای دفاع مقدس واقع گرایانه‌تر باشد تا تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطب ایجاد كند، تاكید كرد: علاوه بر نقش مهم زنان در خانه و خانواده بسیاری از زنان به طور مستقیم در دفاع مقدس نقش آفرینی كردند كه می‌توان سرگذشت آن‌ها را روایت كرد.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: ما در بین نزدیكانمان زنانی را شاهد بوده‌ایم كه با تعداد زیادی فرزند، به تنهایی و با قدرت از پس مشكلات زندگی برمی آمدند و سهم خود برای دفاع از مرز‌هایمان را به خوبی ایفا می‌كردند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان كرد: با این حال، روایت‌های ناب و دسته اول آن‌ها كه می‌تواند بسیار هم جذاب و خواندنی باشد، درحال از دست رفتن است و برای نگارش آن‌ها باید عجله كرد.

وی تصریح كرد: با این كه در سال‌های اخیر بیشتر از قبل به نقش گروه‌های مختلف از جمله پزشكان، پرستاران، زنان و غیره در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخته شده، اما هنوز جای خالی نشان دادن رشادت‌های آن‌ها در سینما، تلویزیون و ادبیات خالی است و جا دارد هنرمندان و به ویژه زنان نویسنده و هنرمند، برای به تصویر كشیدن این خاطرات وارد عرصه شوند.

لاری در پایان تاكید كرد: زنان امروزه هم بارهای زیادی بر دوششان است و در اقتصاد خانواده نقش مهمی ایفا می‌كنند اما باز هم به قدر كافی به نقش آن‌ها اهمیت داده نمی‌شود، در حالی كه با تاكید بر نقش آن‌ها در تاریخ این سرزمین، می‌توان آن‌ها را به پایداری بیشتر دعوت كرد.

فراهنگ **1933**1601**
۰ نفر