۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۰۰
کد خبر: 81294419
T T
۰ نفر
مسابقات چهار جانبه جام يوز آسيايي در آران و بيدگل برگزار شد

كاشان- ايرنا- همزمان با آغاز چهارمين جشنواره يوزپلنگ آسيايي، مسابقات چهار جانبه جام يوز آسيايي در آران و بيدگل برگزار شد.

رييس اداره حفاظت محيط زيست آران و بيدگل روز يكشنبه در حاشيه اين مسابقات در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: اين مسابقات با شركت چهار تيم شهداي بخش كويرات، شهداي بخش مركزي، جوانان كوير و سفير كوير برگزار شد.

'الهيار دولتخواه' افزود: اين مسابقات پس از انجام هشت بازي، با قهرماني تيم شهداي بخش كويرات و اهداي جوايز و جام قهرماني به پايان رسيد.

وي خاطرنشان كرد: چهارمين جشنواره يوزپلنگ آسيايي از هفتم تا 16 شهريورماه با هدف حمايت از محيط زيست و تنوع زيستي بخصوص آشنايي افكار عمومي با موضوع حفظ و حراست از گونه هاي نادر و در خطر انقراض مانند يوز پلنگ آسيايي در حال برگزاري است.

وي گفت: اين جشنواره با بهره گيري از توانمندي انجمن هاي زيست محيطي، نهادها و سازمانهاي شهرستان آران و بيدگل درحال برگزاري است.

دولتخواه برگزاري مسابقه نقاشي با موضوع كودك و محيط زيست در آستان مقدس محمد هلال بن علي (ع ) با حضور بيش از 500 نفر از كودكان را از يوزپلنگ آسيايي در رده بندي اتحاديه جهاني حفاظت در رده ˈشديدا در خطر انقراضˈ جاي دارد و به همين علت نهم شهريور، با ابتكار انجمن يوزپلنگ ايراني، روز ملي حفاظت از يوزپلنگ نام گذاري شده است.

منطقه يخاب كه در سال 1392 به عنوان منطقه شكار ممنوع معرفي شد، با وسعت 271 هزار هكتار در شهرستان آران و بيدگل قراردارد.

اين منطقه دشتي و كوهستاني زيستگاه انواع ماكيان مانند هوبره، زاغ بور، كبك، تيهو، باقرقره و ديگر گونه هاي جانوري از قبيل يوزپلنگ، كاراكال، گربه وحشي، جبير و انواع جانداران نادر است.

8132/545