۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۳۲
کد خبر: 81294205
T T
۰ نفر
آثار ارسالی به جشنواره بین المللی هشتمین خورشید ولایت ركورد زد

مشهد - ایرنا - مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: تعداد آثار ارسالی به هفتمین دوره از جشنواره بین المللی هشتمین خورشید ولایت در مقایسه با دوره های گذشته پنج برابر شد و ركورد زد.

'محمدتقی فخریان' روز یكشنبه در نشست جمع خبرنگاران افزود: در سال تحصیلی 92 – 93 در مجموع 43 هزار و 728 اثر از دانش آموزان داخل و خارج از كشور به دبیرخانه جشنواره بین المللی هشتمین خورشید ولایت ارسال شد در حالی كه در سال تحصیلی 91-92 حدود هشت هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

وی بیان كرد: از این تعداد 906 اثر از 26 كشور جهان شامل 766 اثر متعلق به دختران و 140 اثر متعلق به پسران دانش آموزان بود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: از آثار ارسالی دانش آموزان داخل كشور به دبیرخانه جشنواره 30 هزار و 526 اثر متعلق به مقطع ابتدایی، شش هزار و 975 اثر متعلق به متوسطه اول و چهار هزار و 349 اثر متعلق به مقطع متوسطه دوم بود.

فخریان افزود: از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره هشتمین خورشید ولایت 191 اثر در هشت رشته دلنوشته، نقاشی، خوشنویسی، داستان، شعر، عكاسی، سرود و وبلاگ با محوریت امام رضا(ع) پذیرفته شد كه از این تعداد 19 اثر متعلق به دانش آموزان خارج از كشور بود.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی 92 – 93 برای نخستین بار بود كه جشنواره هشتمین خورشید ولایت عنوان بین المللی به خود گرفت كه استقبال خوبی نیز از سوی دانش آموزان خارج از كشور از آن به عمل آمد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: اختتامیه هفتمین دوره از جشنواره بین المللی هشتمین خورشید ولایت در روزهای 11، 12 و 13 شهریور ماه جاری برگزار می شود. مراسم اصلی روز 12 شهریور ماه در محل سالن مركز همایشها و نمایشگاههای آستان قدس خواهد بود.

وی افزود: زیارت ویژه حرم مطهر رضوی، برنامه های تفریحی در سطح شهر مشهد، بازدید از موزه حرم مطهر و ویژه برنامه های فرهنگی مختلف برای دانش آموزانی كه در مراسم اختتامیه حضور دارند در نظر گرفته شده است.

فخریان گفت: افزون بر این برای فراهم كردن زمینه آسایش دانش آموزان هر شركت كننده خارجی با یكی از والدین خود در مراسم اختتامیه حضور می یابد.

وی بیان كرد: بنیاد فرهنگی رضوی در نظر دارد از سال آینده بانك اطلاعاتی از آثار دانش آموزان هنرمند برگزیده در هشت دوره جشنواره هشتمین خورشید ولایت در قالب باشگاه تشكیل دهد تا دانش آموزان هنرمند ارتباط خود با دبیرخانه این جشنواره را استمرار بخشند.

7489/660