۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۲۶
کد خبر: 81294188
T T
۰ نفر
نیازمند ایجاد حداقل 300 هزار فرصت شغلی برای ایثارگران هستیم

تهران - ایرنا - قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، بحث اشتغال ایثارگران را یكی از مباحث مهم برای ارائه در برنامه ششم توسعه دانست و گفت: به ایجاد حداقل 300 هزار فرصت شغلی نیاز است.

سردار «محسن انصاری» روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اولین همایش علمی تبیین جایگاه ایثارگران در برنامه ششم توسعه با هدف آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت مواد 2044 و 2045 قانون برنامه پنجم توسعه مربوط به ایثارگران اكنون در حال برگزاریست.

وی با تاكید بر تبیین وضعیت آتی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه ایثارگر ادامه داد: نقطه نظرات جمع بندی شده درباره موارد یاد شده در این همایش می تواند به تدوین یك چارچوب مناسب و دقیق درباره ایثارگران در برنامه ششم توسعه منجر شود.

قائم مقام بنیاد شهید با بیان اینكه در این همایش، ‌تعدادی از نخبگان و صاحبنظران شاهد و ایثارگر، اساتید دانشگاه و حوزه، مدیران طرح شاهد و متولیان رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر در وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش حضور دارند ابراز امیدواری كرد با همفكری این افراد بتوان به برنامه ای مدون و دقیق درخصوص آینده ایثارگران در برنامه ششم رسید.

وی ادامه داد: برای این همایش فراخوانی دادیم كه طی آن 12 مقاله توسط اساتید و نخبگان ایثارگر دریافت شد و از این تعداد پنج مقاله امروز در این همایش ارائه می شود.

سردار انصاری افزود: در صورت نهایی شدن این برنامه كه با تعامل عناصر اجرایی و مسوولان بنیاد شهید تا دو ماه آینده امكانپذیر است، می توان از نتایج این فعالیت علمی و اجرایی آن برای لحاظ در لایحه دولت برای برنامه ششم توسعه بهره برد.



** نیاز به ایجاد دستكم 300 هزار فرصت شغلی

وی با بیان اینكه بحث های اقتصادی بخصوص اشتغال از جمله موارد مورد اشاره در برنامه ششم توسعه خواهد بود، ادامه داد: باید در طول برنامه ششم توسعه، دستكم 300 هزار فرصت شغلی ایجاد كنیم.

قائم مقام بنیاد شهید با اشاره به اثرگذاری ایثارگران در حوزه ایثار و شهادت در جامعه تصریح كرد: یكی از مباحثی كه باید در برنامه ششم توسعه مورد توجه واقع شود، تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینكه حدود دو هزار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها ایثارگر هستند، افزود: در طول برنامه ششم توسعه این تعداد باید به حدود پنج هزار نفر افزایش یابد كه امیدواریم جمع بندی های امروز ما در این همایش منجر به محقق شدن این امر مهم برای لحاظ آن در برنامه ششم توسعه شود.

انصاری گفت: آسیب شناسی قوانین ایثارگران در قانون برنامه پنجم توسعه با تاكید بر بهبود قوانین در برنامه ششم توسعه، عدم اجرای كامل برخی قوانین مربوط به ایثارگران(بورسیه تحصیلی، عدم معافیت از صندوق رفاه فرزندان شهدان در زمان فارغ التحصیلی و ...) و بررسی تعدد قوانین ناهمگن و نابسامانی در مقررات قانونی از دیگر اهداف همایش علمی تبیین جایگاه ایثارگران در برنامه ششم توسعه است.

اجتمام ** 1880 ** 1071
۰ نفر