۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۷
کد خبر: 81294061
T T
۰ نفر
سازمان محیط زیست اسناد لازم در مورد پرونده بنزین های آلوده را ارایه كرده است

تهران-ایرنا-رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رییس جمهور گفت: این سازمان اسناد و مدارك لازم در مورد پرونده بنزین های آلوده را به مراجع قضایی ارایه كرده است.

معصومه ابتكار روز یكشنبه در پاسخ به این سوال ایرنا كه آیا سازمان محیط زیست شاكی پرونده بنزین های آلوده است ؟ گفت:ما شاكی پرونده بنزین های آلوده نیستیم اما از ما به عنوان مطلع دعوت شد و سازمان محیط زیست نیز تمام اسناد و مدارك لازم را تحویل داده است.

پیشترمصطفی ترك همدانی یكی از شاكیان وزیر اسبق نفت در پرونده بنزین های آلوده از دستور بازپرس شعبه 15 دادسرای كاركنان دولت مبنی بر احضار متهم این پرونده خبر داده بود.

وی در این زمینه به ایرنا توضیح داد: سه وكیل دادگستری (پیمان حاج محمود عطار، علیرضا دقیقی و مصطفی ترك همدانی) یازدهم خردادماه سال جاری با حضور در دادسرای كاركنان دولت و ارایه مستنداتی، از وزیر اسبق نفت به دلیل تولید بنزین آلوده توسط پتروشیمی در زمان وزارتش شكایت كردند.

به گفته همدانی، این شكایت برای رسیدگی در اختیار بازپرس شعبه 15 دادسرای كاركنان دولت قرار گرفت و بازپرس نیز نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سازمان محیط زیست را 21 خرداد ماه برای پاسخگویی و ارایه دلایل خود مبنی بر آلوده بودن یا نبودن بنزین تولیدی پتروشیمی احضار كرد.

اخیرا نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سازمان محیط زیست گزارش های خود را در ارتباط با آلودگی بنزین تولیدی پتروشیمی به دادسرا ارایه كرده است.

مجلس شورای اسلامی نیز پژوهشی را در مورد آلودگی بنزین تولید پتروشیمی در قالب یك گزارش به دادسرا ارایه كرده است.

وزیر اسبق نفت نیز در اعتراض به اقدام این سه وكیل دادگستری، از آنان به اتهام نشر اكاذیب و تشویش اذهان عمومی به رییس قوه قضاییه شكایت كرده است.

علمی(4)9014**1834**1599
۰ نفر