۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۵۲
کد خبر: 81293972
T T
۰ نفر

مرمت بناهاي تاريخي در بافت قديم دزفول آغاز شد

۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۵۲
کد خبر: 81293972
مرمت بناهاي تاريخي در بافت قديم دزفول آغاز شد

دزفول - ايرنا - شهردار دزفول از آغاز مرمت بناهاي تاريخي در بافت قديم اين شهر خبر داد و گفت: مرمت بناهاي تاريخي شهر دزفول توسط سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري با هماهنگي و نظارت ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري انجام مي شود.

' محمدرضا كرمي نژاد ' روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود:در اين راستا مرمت سابات احمدي با اعتباري افزون بر 500 ميليون ريال آغاز شده و در دست انجام است.

وي مرمت سابات جوادي را از ديگر برنامه هاي شهرداري در مهرماه عنوان كرد و بيان داشت :مرمت كاروانسراي قديمي بازار واقع در پشت مسجد بازار دزفول نيز با اعتباري افزون بر 750 ميليون ريال آغاز شده است.

شهردار دزفول افزود:مرمت خانه سهرابي در خيابان آيت الله قاضي با اعتباري افزون بر يك ميليارد ريال و مرمت خانه قلق چي با اعتبار 750 ميليون ريال در جاده ساحلي از ديگر برنامه هاي شهرداري است كه در سال جاري توسط سازمان نوسازي شهرداري انجام مي شود ضمن اينكه مرمت نخل عليخان در محل خانه عالمشاه نيز با قدمت بيش از يكصد سال در دست انجام است.

وي در خصوص بهسازي بازار خراطان نيز گفت: مرمت و كف سازي بازار خراطان از ديگر طرح هايي است كه در راستاي احيا و مرمت بافت تاريخي دزفول در دست انجام مي باشد.

كرمي نژاد با بيان اينكه مرمت بناهاي تاريخي بافت قديم دزفول از محل اعتبارات جاري شهرداري انجام مي شود گفت:پارسال نيز سابات كتابي واقع در بازار قديم دزفول با اعتباري افزون بر 250 ميليون ريال به پايان رسيد.

بخشي از بناهاي بافت قديم دزفول مربوط به دوره قاجاريه مي باشد.

7278/648