۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۴۲
کد خبر: 81287436
T T
۰ نفر
سردار باقرزاده: ایران آماده تفحص اجساد سربازان كویتی در جنگ خلیج فارس است

مهاباد - ایرنا - رییس ستاد تفحص شهدای كشور گفت : جمهوری اسلامی ایران آماده تفحص اجساد سربازان كویتی در جنگ خلیج فارس است.

سردار سیدمحمد باقرزاده روز سه شنبه در آیین بازگشت 29 شهید گمنام به میهن اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران در مرز تمرچین پیرانشهر افزود: با توجه به اشرافیت كشورمان در مناطق جنگی جنوب كشور، نیروهای ما از این آمادگی برخوردارند كه ضمن تفحص شهدای گمنام كشورمان، اجساد سربازان كویتی جنگ خلیج فارس را نیز تفحص كنند.

وی اضافه كرد: پیش بینی می شود اجساد بیش از 600 سرباز كویتی در این مناطق جنگی مورد تفحص و شناسایی قرار گیرد و در صورت موافقت دولت كویت، جمهوری اسلامی ایران در این زمینه از آمادگی كامل برخوردار است.

رییس ستاد تفحص شهدای كشور در مورد 29 شهید گمنام تازه به وطن بازگشته نیز گفت: این شهدا در عملیات های كربلای 7 و 2، بیت المقدس 3 و 4، والفجر 2 و نصر 4 به شهادت رسیده اند و به همت كمیته جستجوی مفقودین ستاد كل نیروهای مسلح در مناطق مائوت، دربندیخان و حاجی عمران كردستان عراق تفحص شده اند.

سردار باقرزاده افزود: همزمان با تفحص این شهدا، اجساد 13 سرباز عراقی نیز در این مناطق كشف شده كه به مقامات این كشور تحویل داده شدند.

وی اضافه كرد: اجساد شهدای گمنام با همكاری دولت عراق و حكومت اقلیم كردستان در مدت سه ماه در این مناطق عملیاتی شناسایی و كشف شده است.

وی یادآور شد: تفحص پیكر شهدا در مناطق جنگی دوران دفاع مقدس همچنان ادامه دارد و بزودی پیكر پاك شمار دیگری از شهدا تشییع می شود.

پیكر پاك و مطهر 29 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس پس از سالها دوری از وطن صبح امروز سه شنبه از طریق مرز تمرچین پیرانشهر با استقبال رسمی مسوولان وارد میهن اسلامی شد.

پیكر این شهدای تازه از سفر برگشته پس از تشییع در شهرهای پیرانشهر و نقده به ارومیه انتقال می یابند تا از طریق فرودگاه ارومیه برای شناسایی به تهران منتقل شوند.

شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با كشور عراق و در 145 كیلومتری مركز استان واقع شده است.

584/7512/581
۰ نفر