۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۱۱
کد خبر: 81287346
T T
۰ نفر
مقام صهیونیست: قدرت مقاومت فلسطین بسیار افزایش یافته است

تهران - ایرنا - یك منبع امنیتی بلند پایه رژیم صهیونیستی اعتراف كرد كه پیشرفت مقاومت فلسطین، یك غافلگیری پیش‌بینی نشده است و قدرت آن قابل مقایسه با سال 2008 نیست.

این منبع در گفت وگو با مجله نظامی 'بازم' خاطرنشان كرد: امروز گروه های فلسطینی دارای ارتشی مسلح به معنای واقعی هستند و توانسته اند یك تیپ زرهی مجهز و نخبه فراهم كنند. ارتشی كه می تواند مقابل ما بایستد و هنگام ورود ما به غزه از این سرزمین دفاع كند.

وی می افزاید: گروه های فلسطینی در بسیاری از كشورهای منطقه همچون ایران، سوریه، تركیه، لیبی و سودان آموزش دیده و دوره های نظامی سختی را گذرانده اند؛ آنها پس از این به خاك خود بازگشتند تا تجربیات بدست آورده را در شلیك موشك ها بر سر اسراییل بیازمایند.

این افسر امنیتی صهیونیست خاطرنشان كرد: هر كس این گروه ها را دست كم بگیرد معنای جنگ واقعی را درك نكرده و نمی تواند این تغییر ملموس را حس كند.

وی گفت: گروه های فلسطینی هر چند در جنگ سال 2008 در عملیاتی كه ما با گلوله های سربی خود علیه آنها انحام دادیم ضربه خوردند، اما این بار قدرت واقعی خود را در ایستادگی، جرات و جسارت به شكل بی سابقه ای به ما نشان دادند.

این افسر ارشد صهیونیست افزود: گروه های فلسطینی طی 6 سال گذشته توانسته اند ارتشی منظم و فوق العاده مخفی تشكیل دهند، آنها دراین مدت از ما غافل نبودند و كار با انواع اسلحه های جدید را نیز آموزش دیده اند و با شرایطی كه اكنون دارند بهترین گزینه آتش بس و مذاكره با آنان است.

علیرغم خسارت های زیادی كه ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 50 روزه به فلسطینیان وارد كرده اما این رژیم نیز خسارت های قابل ملاحظه ای از مقاومت دریافت كرده كه هلاكت 151 نظامی اسراییلی كه منابع صهیونیستی هلاكت 64 نفر را تایید كرده اند از جمله آنهاست؛ شمار تلفات نظامیان صهیونیست در تاریخ جنگ با فلسطینیان بی سابقه بوده است.

مقاومت اسلامی فلسطین همچنین در جنگ غزه موفق شده تاكنون 44 دستگاه تانك مركاوا و نفربر صهیونیست ها و 2 پهپاد آن رژیم را منهدم كند.

تاكتیك های نظامی مقاومت فلسطین در جنگ اخیر غزه و تلفات قابل توجه نظامیان صهیونیست در این جنگ موجب حیرت سران نظامی رژیم صهیونیستی و ایجاد اختلاف بین مقامات این رژیم شده است.

خاورم/1275
۰ نفر