۲ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8128499
T T
۰ نفر
جنگنده های رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/02 اجتماعی.لینان.رژیم صهیونیستی بیروت - رژیم صهیونیستی در ادامه نقض قوانین و قطعنامه های بین المللی ، روز چهارشنبه نیز به حریم هوایی لبنان در جنوب این کشور تجاوز کرد و هواپیماهای جنگی آن اقدام به جاسوسی و شکستن دیوار صوتی کردند.
به گزارش ایرنا از بیروت، هواپیماهای متجاوز اسراییلی در ارتفاع پایین بر فراز شهرصیدا و اردوگاه پناهندگان فلسطینی در این منطقه پرواز کردند .
تجاوز روزمره رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان، نقض آشکار قطعنامه 1701شورای امنیت سازمان ملل است که تابستان سال 1385صادر شد و به جنگ 33روزه این رژیم علیه لبنان پایان داد.
این قطعنامه، طرفهای درگیر یعنی لبنان و رژیم صهیونیستی را از هر گونه اقدام دشمنانه علیه هم منع می کند و با وجود پایبندی کامل لبنان به این قطعنامه ، رژیم صهیونیستی آن را در برابر چشمان نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد یونیفیل نقض می کند.
گزارش های مکرر مسوولان و فرماندهان تحت پوشش سازمان ملل متحد در مورد نقض قطعنامه های سازمان ملل از سوی رژیم صهیونیستی نیز به دلیل حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی از این رژیم ، مانع تداوم تجاوزهای اسراییل به لبنان نشده است .
مقام های لبنانی تاکنون بارها نسبت به این موضوع به سازمان ملل گزارش کرده و خواهان اقدام برای جلوگیری از تداوم این تجاوزها شده اند.
سازمان ملل نیز اواخر سال گذشته در گزارشی درباره اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت تاکید کرد اسراییل با ادامه پرواز هواپیماهای خود بر آسمان لبنان ، همچنان حاکمیت این کشور را نقض می کند.
هم اکنون افزون بر 13هزار و 500تن از نظامیان 29کشور جهان در قالب نیروهای یونیفیل در لبنان حضور دارند که در محدوده جنوب رود لیتانی و در مرز با فلسطین اشغالی و آب های ساحلی لبنان مستقر هستند.
ایتالیا، فرانسه ، اسپانیا، آلمان بیشترین نیرو را در یونیفیل دارند و فرماندهی این نیروها را ایتالیا برعهده دارد.
خاورم 2083 2087 ** 265 شماره 096 ساعت 12:20 تمام
۰ نفر