۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۲۲:۵۴
کد خبر: 81282423
T T
۰ نفر
دسترسی به پهنای باند از طریق تلفن های همراه در هفته دولت میسر می شود

كرمانشاه - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام كرد: در هفته دولت همه مردم ایران امكان دسترسی به پهنای باند اینترنت از طریق تلفن های همراهشان را خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود واعظی كه به كرمانشاه سفر كرده است، شامگاه جمعه در نشست شورای اداری استان در سرسرای شهدای دولت، اظهار كرد: تولید محتوا و برنامه نویسی كه با این امكان میسر خواهد بود، می تواند كمكی به ایجاد شغل در كشور باشد.

وی همچنین از برنامه این وزارتخانه برای ایجاد نهضت ملی تولید محتوا و برنامه (اپلیكیشن) در كشور خبر داد و گفت: در این برنامه از طراحان و ایجاد كنندگان برنامه ها و اپلیكیشن ها حمایت خواهیم كرد.

وی با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات برای ایجاد زیرساخت های آی.سی.تی در كشور، این اقدام را یك ضرورت توصیف كرد و افزود: در شرایطی كه در چند سال اخیر شاهد بحران مالی در دنیا بخصوص در كشورهای اروپایی بودیم، كشورهایی كه دارای زیرساخت آی سی.تی بودند كمترین آسیب را دیدند.

واعظی گفت: امروز دولت و مجلس و شخص رییس جمهوری به اهمیت مقوله آی.سی.تی پی برده اند و یكی از مطالبات مشترك آنان از وزارت ارتباطات نیز ایجاد زیرساخت های آی. سی.تی با سرعت و گستردگی مناسب در كشور است لذا سعی خواهیم كرد تا با پشت سر گذاشتن مشكلاتی كه داریم و برای داشتن روابطی نیك با كشورهای دنیا، چنین شبكه و زیرساختی را در آینده نه چندان دور ایجاد كنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به انتخاب شعار 'آرامش و امید' از سوی دولت و به مناسبت هفته دولت، آن را نشانه تعامل دولت و ملت و هم افزایی این دو بخش مهم برای انجام كارهای بزرگ دانست و گفت: امیدواریم در وزارت ارتباطات برای مردم ایران تسهیلاتی فراهم آوریم كه در منازل و محل كارشان بدون اینكه وقت و سرمایه شان هدر رود، بتوانند از راه خدمات الكترونیكی ما همه نیازهای شان را برطرف كنند.

واعظی همچنین اجرای مصوبات سفرهای رهبر معظم انقلاب به استان های مختلف كشور را اولویت دولت و وزارت متبوعش عنوان كرد و افزود: در همین راستا كلیه مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان كرمانشاه را اجرا خواهیم كرد.



** برنامه های وزارت ارتباطات برای استان كرمانشاه

وزیر ارتباطات در ادامه برخی از برنامه های این وزارتخانه برای توسعه ارتباطات، استقرار دولت الكترونیك، پوشش گسترده تلفن های همراه، پوشش در مناطق مرزی، توسعه شبكه های فیبرنوری و... در استان كرمانشاه را اعلام كرد.

واعظی گفت: با استاندار كرمانشاه توافق كرده ایم كه زیرساخت های ایجاد دولت الكترونیك در این استان را فراهم كنیم و به همین منظور در روزهای آتی گروهی را به این استان برای بررسی زیرساخت ها اعزام می كنیم و در یك ماه آینده نیز چارچوبی برای برداشتن گام های بعدی در این زمینه را تعریف خواهیم كرد.

وی همچنین آمادگی این وزارت خانه برای بهره گیری از توان علمی دانشگاه ها، مراكز علمی و پژوهشگران استان در اجرای طرح ها و پروژه های ارتباطاتی را اعلام كرد و گفت: همانگونه كه دولت در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب متعهد است و بكارگیری نیرو، دانش و سرمایه داخلی در اولویت است، ما نیز در حوزه وزارت ارتباطات آمادگی چنین تعاملی را در استان كرمانشاه كه در هشت سال دفاع مقدس حق بزرگی بر گردن انقلاب و نظام دارد، اعلام می كنیم.

وی ابراز امیدواری كرد كه با بها دادن به تولیدات داخلی، از جولان و نفوذ تولیدات بی كیفیت چینی كه با نرخی كمتر از مشابه داخلی در بازارهای كشور عرضه می شود، جلوگیری بعمل آید.

وزیر ارتباطات همچنین قول داد كه ضعف پوشش تلفن های همراه در استان كرمانشاه با فعالیت مشترك سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل را با توجه به عملیاتی شدن رومینگ ملی برطرف كند و افزود كه در این خصوص از مسوولین استان نسبت به اقدامات بعمل آمده به صورت مرتب گزارش عملكرد خواهد خواست.

وی همچنین وعده ای مشابه برای رفع مشكل كمبود پهنای باند اینترنت در استان كرمانشاه را داد.

عبدالرضا مصری، نماینده مردم كرمانشاه در مجلس شورای اسلامی قبلا از وزیر ارتباطات بعنوان عضوی از هیات دولت خواسته بود كه پیگیر مساله احداث خط راه آهن غرب كه 20 سال است به جایی نرسیده است باشد و برای ایجاد یك منطقه آزاد در استان كرمانشاه در دولت تدبیر و امید نیز صدای مردم كرمانشاه باشد.

وزیر ارتباطات در واكنش به این خواسته ها قول داد كه تا جایی كه توان دارد این خواسته ها را در دولت تدبیر و امید پیگیری كند.

وی البته از مسوولان استان خواست تا پروژه های با پیشرفت بالای 75 درصد را احصا و به وی اعلام كنند تا برای جذب اعتبار و بودجه آنها تلاش كند.

واعظی همچنین در مورد ایجاد 'دیتا سنتر' در استان كرمانشاه نیز گفت: با توجه به اینكه از سوی استانداری زمینی برای این مركز تخصیص داده شده، ما هم سعی می كنیم به سرعت بودجه آن را برای اجرا تامین كنیم.

وی همچنین وعده داد كه تا پایان سال 94 همه شهرهای استان كرمانشاه به شبكه فیبرنوری متصل خواهند شد و با برنامه ریزی هایی كه وزارت ارتباطات انجام داده است، 600 كیلومتر شبكه فیبرنوری در این مدت در استان كرمانشاه ایجاد می شود.

درخواست از اپراتورهای تلفن همراه در استان برای سرمایه گذاری در حوزه اشتغالزایی و كسب و كار استان، توسعه شركت های دانش بنیان، تلاش برای امضای تفاهمنامه با استاندار كرمانشاه برای اعطای وام های كم بهره به روستاییان و كشاورزان كه نتایجی مانند ایجاد شغل و اجتناب از مهاجرت به شهرها را در پی خواهد داشت از دیگر برنامه های وزارت ارتباطات برای استان كرمانشاه است كه واعظی به آنها نیز پرداخت.

استان كرمانشاه با داشتن دو میلیون نفر جمعیت و 30 شهر و افزون بر دو هزارو 700 روستا و البته موقعیت مرزی با كشور عراق از استان های مهم كشور است كه از آن بعنوان مركز منطقه ای غرب كشور در حوزه خدمات یاد می شود و مسوولان این استان به دنبال آن هستند تا كرمانشاه را 'هاب' خدماتی غرب ایران معرفی كنند و این مساله داشتن زیرساخت های مجهز ارتباطی را می طلبد كه سفر وزیر ارتباطات نویدبخش رسیدن به این خواسته ها بود.

571/567/1517
۰ نفر