۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۰۰
کد خبر: 81281610
T T
۰ نفر
خانه هاي بهداشت دامپزشكي در مناطق محروم افزايش مي يابد

بوشهر- ايرنا- معاون توسعه مديريت و منابع سازمان دامپزشكي كشور گفت: براساس برنامه‌هاي دولت افزايش درآمد و رونق اقتصادي در روستاها مد نظر است كه دراين ارتباط خانه هاي بهداشت دامپزشكي در مناطق محروم كشور افزايش مي يابد.

به گزارش ايرنا، 'خالد خدايوردي' روز پنجشنبه درجمع خبرنگاران دراستان بوشهر افزود: حضور دامپزشكي درمناطق محروم يكي از موارد مهم و اساسي به شمار مي‌رود كه مي تواند باعث رونق اقتصادي و درآمد در اين مناطق شود.

وي اضافه كرد: هم اكنون تعداد زياد خانه‌هاي بهداشت دامپزشكي در مناطق محروم كشور وجود دارد و در تلاشيم اين خانه‌هاي بهداشت را در اين مناطق گسترش بيشتري دهيم.

خدايوردي در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: با توجه به وسعت كار دامپزشكي در سطح كشور ولي اين سازمان با مشكل كمبود نيروي انساني روبرو است.

وي ادامه داد: سازمان دامپزشكي يك دستگاه حاكميتي و نظارتي است كه با گستره كاري وسيع در جامعه شهري، روستايي و عشايري وظايف مهمي را همچون تضمين بهداشت مواد غذايي، تامين بهداشت دام و پيشگيري و مبارزه با بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام را بر عهده دارد.

معاون توسعه مديريت و منابع سازمان دامپزشكي كشور اضافه كرد: با توجه به وجود 85 هزار واحد دامداري و مرغداري، 225 هزار واحد عرضه فرآورده‌هاي خام دامي و كشتارگاه دام و طيور همواره با بحران و خطراتي روبرو است و در اين ميان بايد در برابر عوامل بيماري زا واكنش سريع و بموقع داشت.

خدايوردي درباره وضعيت نيروي انساني دامپزشكي استان بوشهرگفت: در استان بوشهر به لحاظ كمبود نيروي بومي فارغ‌التحصيل دامپزشكي و استقبال نكردن نيروهاي غير بومي به خاطر شرايط آب و هوايي منطقه با مشكل روبرو هستيم.

وي اضافه كرد: با مذاكراتي كه با مسوولان استاني خواهيم داشت بايد راهكاري مناسب براي مرتفع كردن كمبود نيروي انساني در استان در نظر گرفته شود. ك/2

629/539 / 1539
۰ نفر