۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۳
کد خبر: 81281356
T T
۰ نفر
استاندار كرمان: پرورش ورزشكار بومي با جديت دنبال مي شود

كرمان - ايرنا - استاندار كرمان گفت: استعداديابي و پرورش ورزشكاران بومي را در شوراي ورزش استان بطور جدي دنبال مي كنيم.

به گزارش ايرنا، 'عليرضا رزم حسيني' روز پنجشنبه در ديدار معاون فرهنگي، آموزشي و پژوهشي وزير ورزش و جوانان در كرمان افزود: تلاش مي كنيم استان كرمان را به الگوي ورزشي در كشور تبديل كنيم.

وي گفت: با وجود هزينه هايي كه در فوتبال و برخي ورزش هاي هزينه بر در كرمان انجام مي شود شايد اثر ماندگاري را روي نسل جوان و تربيت ورزشكاران بومي نداريم زيرا اكثر ورزشكاران وارداتي هستند و تلاش چنداني در زمينه تربيت ورزشكار انجام نشده كه تلاش مي كنيم اين روال اصلاح شود.

وي عنوان كرد: در حوزه ورزش از مربيان برجسته در سطح دنيا استفاده مي كنيم اما در حوزه بازيكنان، تلاش مي كنيم استعدادهاي موجود استان را تقويت كرده و براي ساير جوانان نيز ايجاد انگيزه كنيم.

استاندار كرمان اظهار كرد: شوراي مشورتي ورزش به رياست معاون سياسي و امنيتي استانداري به صورت مستمر برگزار مي شود.

وي گفت: در راستاي استعداديابي و پهلوان پروري با توجه به پيشينه تاريخي شهرستان ها در رشته هاي ورزشي مختلف اقدام مي شود.

وي تاكيد كرد: نمي خواهيم در كشور نمايش ورزشي ايجاد كنيم بلكه تلاش مي كنيم فعاليت هاي حوزه ورزش و اعتبارات اين بخش براي سلامت، ورزش و نشاط جوانان اثر گذار باشد و در اين رابطه رسيدن به ليگ هاي برتر و مراتب عالي ورزش را نيز مورد توجه قرار مي دهيم.

رزم حسيني با اشاره به اينكه يكي از شاخص هاي توسعه يافتگي هر كشور اماكن ورزشي و نقش ورزش در جامعه است، گفت: در استان كرمان بسياري از شاخص هاي مربوط به اماكن ورزشي در سطح پايين قرار دارند.

وي افزود: با توجه به گستردگي استان كرمان به نظر مي رسد عدالت ورزشي در زمينه تحصيص منابع در اين استان صورت نگرفته است و شاخص ها نشان مي دهد وزارت ورزش و جوانان بايد نگاه ويژه اي به استان كرمان داشته باشد.

رزم حسيني تاكيد كرد: انتظار مي رود منابع اختصاص يافته در استان كرمان به نسبت عقب ماندگي هاي موجود در حوزه ورزش، حداكثر باشد تا به شاخص هاي حوزه ورزش و جوانان در استان كرمان دست يابيم.

وي ارتقاي شاخص هاي ورزشي استان را يك اولويت ذكر كرد و گفت: در حوزه مديرتي كلان در حوزه ورزش سياست هاي منسجم را در استان كرمان دنبال مي كنيم.

مديركل ورزش و جوانان استان كرمان نيز گفت: در حوزه توسعه ورزش در استان كرمان، ورزش هاي پايه و نيز ورزش قهرماني را به صورت همزمان دنبال و تلاش مي كنيم استعدادهاي استان كرمان از فرصت هاي موجود حداكثر استفاده را داشته باشند.

'محمود محمودي نيا' افزود: در استان كرمان با توجه به گستردگي جغرافيايي و نيز قرار گرفتن اين استان در شاهراه ترانزيت مواد مخدر، لازم است در حوزه ورزش برنامه ريزي دقيق و جامعي را داشته باشيم.

وي ادامه داد: در حوزه جوانان نيز ظرفيت هاي بالايي در كشور و استان كرمان وجود دارد كه مي طلبد از اين ظرفيت ها براساس برنامه ريزي مناسب استفاده شود.

وي كار در حوزه جوانان را شيرين و جذاب دانست و تصريح كرد: معاون امور فرهنگي و جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان كرمان در محل فرهنگسراي كوثر مستقر شده و تلاش مي شود از ظرفيت هاي موجود براي برنامه ريزي مناسب در حوزه جوانان استفاده شود.

محمودي نيا با اشاره به فعاليت 155 سازمان مردم نهاد (سمن) در استان كرمان، بيان كرد: متاسفانه حدود 60 درصد از اين سمن ها فعاليت ندارند و 40 درصد سمن ها به صورت فعال و نيمه فعال هستند.ك/2

7440/8154