۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۰۹
کد خبر: 81281297
T T
۰ نفر
كمك مردم كردستان به آوارگان عراق حركتی نرم در مقابله با خشونت است

سنندج - ایرنا- مدیر كل سیاسی و انتخابات استانداری كردستان با قدردانی از كمك های مردم استان كردستان به آوارگان شمال عراق، آن را حركتی نرم در مقابله با جریان خشونت آمیز تكفیری ها دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شعبان سپهر روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی ارسال كمك های جمع آوری شده مردم كردستان برای آوارگان اقلیم كردستان عراق كه در محل استانداری كردستان برگزار شد ، افزود: كمك های كردستان به مردم عراق، تجلی فطرت الهی در میان مردمی فرهنگی و نوع دوست است كه جای قدردانی دارد.

وی گفت: مردم فرهنگی استان كردستان در این كمك ها، علاوه بر نشان دادن حس انسان دوستانه خود به شیوه ای مناسب مخالفت خود را با هرگونه خشونت در منطقه اعلام كردند.

وی با محكوم كردن جنایات غیر انسانی گروه های تكفیری در عراق، گفت: این جنایات كه به اسم اسلام صورت می پذیرد آبروی بشریت را برده و چهره رحمانی دین اسلام را نیز خدشه دار كرده است.

وی افزود: مردم با فرهنگ كردستان به شیوه ای متمدنانه، نرم و مناسب، ضمن ابراز انزجار و مخالفت با شیوه های خشن در منطقه خاورمیانه، كمك های خود را برای مردم این مناطق ارسال كردند.

مدیر كل سیاسی و انتخابات استانداری كردستان در ادامه از تلاش جمعیت هلال احمر استان كردستان و سازمان های مردم نهاد و خبرنگاران نیز در امر جمع آوری كمك های مردمی قدردانی كرد و گفت: این كمك ها در اسرع وقت به دست آوارگان عراقی می رسد.

سپهر با اشاره به ظرفیت بسیار خوب تشكل های مردم نهاد، خواستار استفاده از این ظرفیت در تمام بخش ها شد.

وی با اشاره به اینكه نمونه كمك های صورت گرفته در استان كردستان، خاطره دوران دفاع مقدس را در اذهان زنده می كرد، افزود: مردم استان كردستان همواره در امور خیر و كمك به آوارگان عراق پیش قدم بوده و این مساله را بارها اثبات كرده اند.

در این جلسه نمایندگان دستگاه های مختلف نظرات خود را در مورد چگونگی ارسال این كمك ها اعلام كردند و مقرر شد با محوریت جمعیت هلال احمر استان كردستان این كمك ها در اسرع وقت به اقلیم كردستان عراق ارسال و با نظارت كنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آن منطقه در اختیار آوارگان قرار گیرد.



* 26 میلیارد ریال كمك نقدی و غیرنقدی كردستانی ها به آوارگان عراقی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان كردستان از كمك 26میلیارد و 490 میلیون ریالی مردم این استان به آوارگان عراقی خبر داد و گفت: از این میزان دو میلیارد و 790 میلیون ریال به صورت نقدی و 23 میلیارد و 700 میلیون ریال نیز به صورت غیرنقدی است.

حسن خدابنده لو در جلسه هماهنگی ارسال كمك ها به عراق افزود: كار جمع آوری كمك های مردم در استان كردستان بعد از اخذ مجوز از جمعیت هلال احمر كشور از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز و در مدت چهار روز این میزان كمك جمع آوری شد.

به گفته وی كمك های نقدی به شماره حسابی كه اعلام شده بود هنوز ادامه دارد و این حساب هنوز باز است.

وی با اشاره به اینكه مردم كردستان 24 قلم كالا به مردم كردستان عراق اهدا كرده اند، گفت: برنج، آب معدنی، شكر، ماكارونی، پتو، پوشاك و كنسرو از جمله این اقلام است.

وی با قدردانی از آحاد مردم كردستان در این امر خداپسندانه، میزان كمك ها را قابل توجه دانست و گفت: به زودی و پس از هماهنگی های لازم این اقلام را در اختیار آوارگان عراقی قرار می دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر كردستان در ادامه با محكومیت جنایات گروه های تكفیری در اقلیم كردستان عراق، گفت: این گروه خشن و جنایتكار به هیچ اصول اخلاقی، فرهنگی، قومی و مذهبی پایبند نیستند و با بدترین حالت با مردم عراق برخورد می كنند.

وی اظهار كرد: جمعیت هلال احمر استان كردستان با همكاری تشكل های مردم نهاد و جمعی از خبرنگاران و فعالان فرهنگی اجتماعی در راستای وظایف ذاتی و بشردوستانه اقدام به جمع آوری كمك های مردمی كرد و در این راستا از تمام مردم استان قدردانی می كنیم.

وی از دستگاه های اجرایی استان از جمله استانداری نیز در امر هماهنگی برپایی چادرهای كمك نیز قدردانی كرد و خواستار انجام هماهنگی های لازم برای ارسال به موقع این كمك ها به آوارگان شد.

7346/570/1104
۰ نفر