۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۰۶
کد خبر: 81280760
T T
۰ نفر
مساجد بهترين پايگاه فرهنگي براي مقابله با هجمه دشمنان است

سنندج - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان گفت: مساجد به عنوان مكاني محبوب و مورد احترام مردم، بهترين پايگاه فرهنگي براي مقابله با هجمه دشمنان است.

سلمان روحي روز پنجشنبه به مناسبت سي ام مرداد روز جهاني مساجد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون دو هزار مسجد ثبت شده در استان وجود دارد كه بهترين پايگاه براي فعاليت هاي فرهنگي است.

وي وجود اين پايگاه هاي فرهنگي را بهترين سرمايه براي دستگاه هاي فرهنگي خواند و اظهار كرد: متوليان امور فرهنگي بايد از اين سرمايه در راستاي ارتقاي فرهنگ ايراني اسلامي بهره بگيرند و با هجمه هاي دشمنان مبارزه نمايند.

وي حفظ و احياي فيزيكي مساجد را رسالت اصلي اوقاف و امور خيريه خواند و افزود: براي تعمير، بازسازي و تجهيز 200 مسجد استان از ابتداي سال تا كنون 11 ميليارد و 766 ميليون ريال اعتبار اختصاص داده شده است.

به گفته وي اداره كل اوقاف و امورخيريه استان كردستان بر اساس درخواست هيات امناي مساجد اقدام به مرمت و بازسازي مساجد مي كند.

وي با اشاره به تعداد افراد زحمتكش در امور مساجد كردستان بيان كرد: در حال حاضر حدود دو هزار خادم در مساجد استان زير نظر اين اداره كل مشغول به فعاليت هستند و حدود شش هزار تن هم به عنوان هيات امناي مساجد فعاليت دارند و امور و برنامه هاي مربوط به مساجد توسط اين افراد مديريت و پيگيري مي شود.

حجت الاسلام روحي به وضعيت كنوني مساجد استان اشاره كرد و افزود: استان از بيشترين تعداد مساجد نسبت به جمعيت در سطح كشور برخورداراست و لذا از نظر كمي، شرايط و وضعيت بسيار مطلوبي دارد.

وي عنوان كرد: آنچه حائز اهميت است و بايد به آن بيشتر پرداخته شود كيفيت مساجد به عبارتي تجهيز امكانات لازم و مورد نياز در اين مكان مقدس است.

مديركل اوقاف و امورخيريه كردستان گفت: بيشترين نيات واقفين در استان را همواره وقف مسجد تشكيل داده و مي دهد و اين يكي از دلايل افزايش تعداد مساجد در استان است.

روحي ادامه داد: در اين دو سال اخير اقدامات مطلوبي البته در راستاي سوق دادن واقفين به نياتي غير از مسجد در استان صورت گرفته و شاهد رشد وقف هايي در زمينه هاي فرهنگي، قرآني و كمك به نيازمندان بوده ايم.

وي با بيان اينكه تمام مساجد موقوفه هستند، گفت: بيشتر مساجد استان نيز داراي رقباتي هستند كه درآمدهاي حاصل از آنها صرف عمران، آباداني و ساير مسايل مربوط به مسجد مي شود.

به گفته وي بيشتر مساجد استان به لحاظ اينكه زمان زيادي از سال احداث آنها مي گذرد نياز به تعمير و بازسازي دارند و دولت براي اجراي اين مهم نياز به مشاركت و مساعدت خيرين و نيكوكاران دارد.

مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان افزود: اختصاص اعتبار و كمك هاي مالي براي ساخت و مرمت مساجد نوعي سرمايه گذاري براي حفظ و تقويت ارزش هاي ديني و اسلامي است.

وي افزود: در شرايط كنوني هم كه كشور ما مورد هجمه هاي فرهنگي دشمن قرار گرفته مساجد بهترين پايگاه براي دفع توطئه هاي استكبار جهاني است لذا توجه به اين مكان ارزشي امري لازم و ضروري است.ك/3

7354/533