تداوم استقلال ،امنيت واقتدارايران وابسته به دستاوردهاي علمي و تكنولوژي است

ساري-ايرنا- مدير شركت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال بر لزوم ترويج ارزشهاي اسلامي و ايثارگري ها و رشادت هاي شهيدان و جانبازان به نسل جوان امروز تاكيد كرد .

' هوشنگ رشيدي ' كه روز چهارشنبه در سمينار علمي و پژوهش و فناوري بسيج منطقه شمال در ساري گفت: امروز استقلال ،اقتدار و امنيت جمهوري اسلامي را مديون رشادت هاي شهيدان و جانبازان هستيم و براي تداوم آن بايد به دستاوردهاي علمي و تكنولوژي برسيم.

وي افزود: امروز جامعه ايران اسلامي همت و نقش رشادت هاي ايثارگران و بسيجيان جان بركف را به درستي لمس مي كند.

وي با بيان اينكه كشورمان در داخل و خارج از امنيت مطلوب و رضايت بخشي برخوردار است، اظهار داشت: امروز نسل جوان جامعه با تداوم راه شهيدان و جانبازان مي توان استقلال و اقتدار ايران اسلامي را در دنيا حفظ و گسترش دهد.

رشيدي جنگ امروز دنيا را جنگ نرم افزاري ،دانش پژوهي و تكنولوژي دانست و بيان داشت: در دنيا امروز معادن غني و داشتن ذخاير نفت ملاك نيست بلكه محور استقلال ، اقتدار و امنيت كشورها به موفقيت در دستيابي به علم و دانش جديد به ويژه علم اقتصاد است.

مدير شركت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال به تحريم هاي تاثير گذار عليه جمهوري اسلامي اشاره كرد و گفت : هر چند نبايد مشكلاتي را در صنعت نفت به دليل تحريم بوجود آمده است را انكار كنيم اما بايد اين را نيز بگوييم كه يكي از بركات اين تحريم علاوه بر رسيدن به دانش قطعه سازي در صنعت نفت خودباوري و ايمان به نسل جوان بوده است.

رشيدي با بيان اينكه وابستگي صنعت نفت به خارج كشور در زمان تحريم براي همه مشخص شده است، ادامه داد: اما نسل جوان و پوياي امروز تحريم را به يك فرصت تبديل كرده است و توانست با پژوهش و تحقيق دستاوردهاي مهمي در صنعت نفت كسب كند.

وي با بيان اينكه با تفكر بسيجي مي توان روي پاي خودمان بايستيم، گفت:ثروت اصلي كشور به جاي نفت و گاز نيروي انساني با تفكر بسيجي است.ك/2

2585/608